Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
Min failsafe är att pumpen har inte tillgång till mer vatten än den kan fylla halva krukan 

- Electricguy
Och du är säker på att dom inte blandat in en massa gift i kolet? Nä.littos skrev:Kolelektroder har jag plockat från gamla batterier. Jag tror det finns en stav av kol i mitten på vanliga alkaliska batterier. Synd att slakta motorer, menar jag...
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag skulle ju inte elektrolysera barnens mat med dem, men jag tror det är mindre risk att dräpa krukväxten med en kolelektroder från ett batteri än med en mässing/koppar elektrod i alla fall...jesse skrev:Och du är säker på att dom inte blandat in en massa gift i kolet? Nä.littos skrev:Kolelektroder har jag plockat från gamla batterier. Jag tror det finns en stav av kol i mitten på vanliga alkaliska batterier. Synd att slakta motorer, menar jag...
När jag elektrolyserade vatten som ung höll elektroderna längre än jag orkade göra knallgas. Det hade nog inte rostfritt eller koppar gjort. De gillar att bli joner, det gör inte kol...
- Mizzarrogh
- Electricguy
Byggt en liten nätdel till mitt RIAA steg till vinyl svarven.
FAN vad svårt det ska vara att bygga en helt tyst nätdel med trafo....
Tog först en liten trafo med likriktare, kondingar, 7824, kondingar och sen till RIAA steget. brummade som satan....
Tog sedan en bit kopparlaminat, lödde på en 100nF konding, en liten induktor, en elektrolyt, en 7815, en elektrolyt till, en 100nF konding, en stor jävla induktor, en 100nF konding, en induktor, en 100nF konding, en induktor, en 100nF konding, en 1000µF konding och sen ut till RIAA steget. (Allt detta efter den första nätdelen jag byggde. Nu jävlar blev det tyst som i graven!
FAN vad svårt det ska vara att bygga en helt tyst nätdel med trafo....
Tog först en liten trafo med likriktare, kondingar, 7824, kondingar och sen till RIAA steget. brummade som satan....
Tog sedan en bit kopparlaminat, lödde på en 100nF konding, en liten induktor, en elektrolyt, en 7815, en elektrolyt till, en 100nF konding, en stor jävla induktor, en 100nF konding, en induktor, en 100nF konding, en induktor, en 100nF konding, en 1000µF konding och sen ut till RIAA steget. (Allt detta efter den första nätdelen jag byggde. Nu jävlar blev det tyst som i graven!

Jag och min dotter har byggt en Beetlebot tillsammans. Vi byggde den av delar jag hade hemma därav utseendet.
Motorerna är vanliga RC servon som vi moddat. Batteripacket är inte så snyggt så det behöver göras om. Det består av 4st AAA alkaliska med tejp runt som jag lödit direkt på polerna
.
Motorerna är vanliga RC servon som vi moddat. Batteripacket är inte så snyggt så det behöver göras om. Det består av 4st AAA alkaliska med tejp runt som jag lödit direkt på polerna

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fick en tanke att använda blyertsstift till elektroder när jag läste detta. Drog ner två 0.5mm i saltvatten och drog på strömmen.littos skrev:Jag skulle ju inte elektrolysera barnens mat med dem, men jag tror det är mindre risk att dräpa krukväxten med en kolelektroder från ett batteri än med en mässing/koppar elektrod i alla fall...jesse skrev:Och du är säker på att dom inte blandat in en massa gift i kolet? Nä.littos skrev:Kolelektroder har jag plockat från gamla batterier. Jag tror det finns en stav av kol i mitten på vanliga alkaliska batterier. Synd att slakta motorer, menar jag...
När jag elektrolyserade vatten som ung höll elektroderna längre än jag orkade göra knallgas. Det hade nog inte rostfritt eller koppar gjort. De gillar att bli joner, det gör inte kol...
Åtminstone ena stiftet började skala av sig (tror anoden blev mest anfrätt). Jag avbröt experimentet då det började lukta swimmingpool i rummet.
- Electricguy
- Electricguy
pillade på lite mer spänning på motorerna i scannern så blev det lite mer mönster med bättre uppdateringshastighet.