Det är en DuPont Tychem dräkt, vet inte hur brandsäkra dessa är men dem ger ett bra skydd mot väteperoxid och då väteperoxiden inte kan antända dräkten är jag relativt säker i den.Glenn skrev:Alltid lika kul att läsa uppdateringar i denna tråden.
Typiskt en "Det här vill jag också göra, men jag är för feg/fattig/lat/rädd om kroppsdelar"-tråd
Hurpass säker är den där dräkten mot värme förresten ? nu SKA det väl inte börja brinna med dej i närheten men.. ?
När jag började var mina raketkunskaper nästan = 0 förutom den kemiska biten, sedan så lär man sig resterande saker under projektets gång. Så "saknar kunskap" kan du stryka igendar303 skrev:Magiskt! En av mina favorittrådar! Håller med ovanstående om varför man inte gör det själv men lägger till "saknar kunskap".

Har funderat på detta och pentylstubin är ett alternativ men jag nöjer mig med att kunna stänga av motorn om något blir fel.Biker skrev:Ganska saftig pjäs- kan du förstöra den trådlöst om den viker av den tänkta banan iaf inom kortdistans.
Det räcker ju med och spränga av ytterplåt så den bryts ned men vperox kan ju vara intressant och kunna sönderdela på höjd
iaf sommartid - tanken lär hålla för en total nedbrytning även mycket hög fart.
Rsv laddning på tanken eller pentylstubin längs yttersidorna, det borde du ju kunna fixa med tanke på experimentets storlek ändå