Ja, kvaliteten är sådär..
har en britax duonånting som vi köpte ny i december, vi bor lite off och åker oftast bil, så vagnen kan inte ha gått många kilometer, men efterssom hjulen är plastlagrade så glappar dom en del numera.
Vi köpte även en begagnad teutonia, där "sidolamporna" redan var sönder (har inte orkat tagit isär och försökt löda om, reflexer funkar nog lika bra), sen pajade bromsen, en jävla plastbilt som ska ta upp alldeles för mycket kraft, kollade med en återförsäljare vad en ny plastbit skulle kosta, och dom sa lite uppgivet att det nog inte var nån ide att dom beställde en, för "Det brukar ta så lång tid att få hem delar att barnet har nog växt ur vagnen innan den kommer fram" ..Suuck, är teutonia italienskt eller ?
Vi har nu TRE vagnar, dels britaxen som funkar bäst i bilen men inte klarar "terräng" alls pga små hjul, sen teutonian som är rena stridsvagnen att köra (fast utan broms då) på dåliga underlag men är hopplöst tung och klumpig att svänga med och som är bökig att få in i bilen, sen har vi även en enklare vagn som är extremt ihopfällbar och som vi köpte begagnad nu när vi ska ut och flyga med den..
Slitage axel och hjul Emmaljunga city cross
-
- Inlägg: 360
- Blev medlem: 1 februari 2009, 09:19:57
- Ort: Insjön
Re: Slitage axel och hjul Emmaljunga city cross
Vi har också en Emmaljunga med samma sjukdom men där har axeln blivit böjd istället. Haft 4 barn i den sen 2006, så den ligger i källaren och mognar.
Jag rekommenderar en Chariot Cougar om ni har tänkt använda prylarna. Vår är en dubbel från 2009, nu börjar den se sliten ut men mekaniken är i toppskick. Bara kullager eller rejäla don där det kan bli slitage och väldigt lite plast. Väldigt få nitar, mest skruv och mutter.
Jag rekommenderar en Chariot Cougar om ni har tänkt använda prylarna. Vår är en dubbel från 2009, nu börjar den se sliten ut men mekaniken är i toppskick. Bara kullager eller rejäla don där det kan bli slitage och väldigt lite plast. Väldigt få nitar, mest skruv och mutter.