Tormach Passive Probe
Tormach Passive Probe
Nu har jag köpt en Passive Probe av Tormach men undrar om någon vet hur man ska koppla den till parallell porten samt konfigurera Mach3? Finns det någon bra sida om detta eller liknande?
Re: Tormach Passive Probe
Hehe, jo det har jag, men kanske får titta lite extra noga i den då om du tror de finns ledtrådar där. Skummade den lite väl snabbt kanske. 

Jaha, nu tappade jag proben när ja skulle skruva loss den från ER20 spänn hylsan och den där jäkla pinnen gick av. Någon som vet var man kan hitta sånna lite billigt.. de verkar inte vara så billiga heller vad jag sett.. grrr... Ska vara Renishaw M4 stylus kompatibla.
Ja så sjuukt irriterande. Det var på ebay jag tittade, men hittade inte nått riktigt bra, kanske sökte på fel sätt/ord.
- Krille Krokodil
Tillverka egna. Tunt rör i metall (som kollapsar lätt och fint om man smäller), kullagerkula, kapad M4-skruv och lite epoxi för att kleta ihop det hela borde funka.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det är ju ett sätt att lösa det hela på, frågan är bara hur mycket kast man får med den metoden (ja jag vet att vi lirar i korpen
).

- Krille Krokodil
Finns det ingen som har gjort ett tillägg i Mach för att man skall kunna kalibrera bort sådant? Med den M4-anslutningen får man ju alltid kast på kulan, på Renishaws probar sitter där skruvar så att man kan justera bort det men att göra det i mjukvara är mycket lättare.
Korpserien skall man definitivt spela i, där lär man sig mycket. Jobbet där jag har lärt mig mest var på ett företag med 0 likviditet, fick koka ny soppa på gammalt industriskrot varje dag, oerhört kreativt, utmanande och fritt.
Korpserien skall man definitivt spela i, där lär man sig mycket. Jobbet där jag har lärt mig mest var på ett företag med 0 likviditet, fick koka ny soppa på gammalt industriskrot varje dag, oerhört kreativt, utmanande och fritt.