Intressekoll spindel mm
Intressekoll spindel mm
Nästa vecka hämtar jag hem en maskin som stått på en skola som jag kommer slakta. Sitter en 155 styrning som är av intresse för mig. Spindeln skulle kunna vara av intresse för dom som ska bygga en egen maskin. 5,5 kw 18000 varv och Iso 30 kona med hydraulisk låsning. Komplett med frekvensomformare. Även linjärstyrningar. Den har arbetsområde på 1400x1100. Har inte rotat alltför mycket i den men det lär väl sitta kulskruvar i den med. Vet just nu inte märken på grejer men det kommer. Finns det intresse så kommer annons senare.
Re: Intressekoll spindel mm
Flera har visat intresse så jag kommer med mer info så fort grejerna är hemma. Hade jag haft mer plats i garaget hade jag satt fart på den och behållt den
Är en trämaskin eg men den är så stadig så man bör kunna köra stål i den med. Alu funkar då alla ggr.

Beroende på pris och storlek kan jag vara intresserad av ev. servomotorer + drivare om det finns.
Pga för bra väder har nedmonteringen blivit skjuten till nästa vecka.
Nu ligger grejerna hemma och bilder med info kommer under helgen. Tyvärr fick jag inte med mig kulskruvarna och linjärstyrningar i X då hela jävla maskinen var byggd runt dom. Med skärbrännare eller mycket tid så kanske det hade gått men börja skära inne i ett snickeri är nog att be om trubbel
Riktigt surt man inte fick plats med maskin hemma då det var en stadig pjäs

Riktigt surt man inte fick plats med maskin hemma då det var en stadig pjäs