Här är en test när jag kör 7 st AA batterier och en 5V regulator från Kjell.com. Det var cirka 10 volt i paketet nu, 12V när det är full laddat. Högtalare som antagligen sitter i laptopen sen är också inkopplade.
Äntligen slöjd igen! Idag har jag gjort klart hela lådan! Avsågad och klar, 5 cm botten och 4 cm lock. Nu måste jag få alla delar och göra hålen. Sedan ska det hela målas och lackas
Här är bilder!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Påbörjat hemma med att börja göra hålen för strömbrytare, indikator, laddningsuttag och USB anslutning som kommer senare.
Tror även att det blir bäst att använda sprejfärg för att måla det hela. Och någon grundfärg först. Biltema har ju sprejfärger som borde duga till detta Eller vad tror ni?
Bilder
Min erfarenhet är att deras hobbyfärg inte är mycket att hänga i gran. Den köper i alla falla inte jag fler gånger.
Ska du spraymåla så kommer skavanker som du inte ens såg innan målningen att synas tydligt. Ska det bli bra finish krävs ett extremt bra underarbete.
Jo.. Jag måste slipa allt ordentligt. Man skulle ha på något tjockt typ träolja men vet inte om det hjälper så mycket.. Några lager kanske? Man vill ju inte se massa ojämnheter som du nämner.
Träfibrer reser på sig vid vätskekänning!
Pensla på en blandning vatten, trälim och lite spackel. Låt torka , slipa.
Pensla på ett tunt lager spackel, dra med japanspade, slipa.
Nu har du en yta för spray! Men inte förr!
Jag tor det absolut blir snyggast och bäst med trälack eller någon lasyr, så du ser träådringen. Att få en yta som ska se blank ut efter sprutmålning när det gäller trä, är absolut inte enkelt!
Jag röstar på ofärgad trälack (penselmåla).
Nu har den stora skärmen kommit! Nu väntar jag bara på tangentbordet som kommer från dx.com.. Tar lite längre tid därifrån.
Men nu har jag nästan allt som behövs till datorn. Även 5 st LM2596 är på väg.
Skärmen
Demo av laptopen nu Liten fläkt monterad som sänker temperaturen med 8 grader. Nästa vecka ska insidan målas (det trä färgade) och så ska tangentbordet monteras. Ström regulatorn LM2596 är monterad och fungerar väldigt bra!