Aldrig tänkt på det faktiskt, i princip är det ju fast installation, eftersom raden uttag är ju fast på väggen. Tog gummikabeln mest för den var lättillgänglig.
Vi kommer nog ändå bygga om det lite när vi flyttar ni nya stället.
CD stationen har nog klarat sig, den är ju ändå i den skyddade lådan, lite damm blir det ju där men hittils har den inte klagat. På nya stället ska vi fixa nätverk över alla datorer samt NAS, så USB portarna och CD stationen kommer nog inte bli använd så mycket.
Tror jag blir bra, tänk på luftväxlingen i kompressor rummet bara, men kom på att ni ju inte kör några jätte grejer därinne direkt vad det verkar så värme kanske inte är något allvarligt problem för er.
Jo, vi tänkte på det lite. Både kompressor och dammsugare skall dit så lite varmt kan det nog bli.
Vi kan ju alltid fixa en ventil ut, eller iaf ut till resten av rummet Det är ett termostat på väggen där, vi får nog ta och flytta det utanför rummet.
Kom ihåg bara att montera ordentligt brandskydd, typ gips eller något på insidan med anledning av det som inträffade i hennan för ett antal år sedan...
Varför "slösa" så mycket yta? Kommer ni inte behöva fler arbetsbänkar? En sak har jag lärt mig, och det är att man aldrig kan ha för många arbetsytor i en verkstad. Annars står man helt plötsligt där och skruvar ihop nåt på locket på en soptunna!
Jag hade nog ställt en/ett par bänkar i utrymmet söder om elektronikbänken i planskissen ovan.
Trevlig lokal!
Måla gärna i lite roligare färger än bara "uppfräschad vit".
Det ser ut att sitta en stor elcentral där ni tänkt att ha kompressorrum. Vill man ha det så?
Det är säkert skillnad mellan svenska och finska regler, men i Sverige så är det inte okej att ha toalett och "kök" med bara en dörr emellan. Om man däremot har ett minimalt rum emellan och ytterligare en dörr så är det märkligt nog okej.
Om ritningen med det gröna och det röda fältet är korrekt så kommer det inte gå att bygga exakt enligt sista ritningen, om ni inte har tänkt att bygga in ett hemligt rum bakom kylskåpet, där ni gjuter in offret för ett maffiamord eller liknande
Jovisst, det här är bara en preliminär plan Vartefter ska vi nog sätta dit mera bänkar och maskiner. Det blir tror jag uppenbart om en stund vad vi behöver med av.
@MiaM
Saken är den, att vi gränsar till en lokal som ser nästan identisk ut. Vet inte vad hyresvärden skulle tycka Dock hade vi tänkt dekorera väggarna med diverse skyltar och trevligt.
Ang. Kompressorrummet, far är elektriker och han motsatte sig inte idén, men han tror att kanske hela elcentralen kommer att bli flyttad, eftersom den matar hela byggnaden. Det kan hända att vi får vår egen lilla central.
Det där med WC->Kök grejen kan bli ett problem.. dock kommer det ju inte vara någon vägg mellan verkstaden och köket.. så i praktiken gränsar väl WCt bara till en verkstad med ett litet kylskåp, kaffebryggare och vask.
Planeringen är lite missvisande också. Som du sa går det inte att bygga rakt så där, vi tänkte ha en sned list som separerar parketten och cementgolvet (inget maffiarum ), som då går mellan yttre hallväggen och det oallokerade rummets vägg.
Annars, fick vi meddelande från kina idag om vilken orange färg vi ville ha. Tog den appelsinorangea förstås, den andra såg ju röd ut. Dock blir den ju mot svart, inte mot grått som på bilderna..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.