Tips på bra skärvätska

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
CNC Viking
Inlägg: 509
Blev medlem: 13 oktober 2008, 22:18:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av CNC Viking »

Den här då alltså?

Open skrev 2012-06-27: "Använder Chemirol Bio-skär 2000 http://www.chemirol.se/produkter.html "
Användarvisningsbild
Chemirol
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 mars 2013, 12:53:15

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av Chemirol »

Hej gott folk!

Är ni intresserade av Bio-Skär 2000 och dess fördelar så skriv gärna ett pm till mig för mer information

MVH

Fredrik Beng

//Chemirol AB
Användarvisningsbild
ghost_rider
Inlägg: 2211
Blev medlem: 26 maj 2008, 21:48:15
Ort: Genarp

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av ghost_rider »

Jag kör på Tilias skärvätska och jag tycker den funkar super!
Tämligen billig också, inköpt på Tools. 5l ~250.-
Förövrigt så borde någon läsa forumets reglelbok paragraf 6.2 (http://elektronikforumet.com/forum/view ... 13&t=18141)
Användarvisningsbild
Chemirol
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 mars 2013, 12:53:15

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av Chemirol »

Hej Ghost

Jag är mycket medveten om paragraf 6.2 och min avsikt är inte att sälja. Jag är bara här för att informera.
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor
Inlägg: 3759
Blev medlem: 19 oktober 2004, 15:55:20
Ort: Hudiksvall

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av ensten »

Och skillnaden är?
Open
Inlägg: 268
Blev medlem: 26 maj 2009, 11:10:15
Ort: Harads, Boden, Norrbotten
Kontakt:

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av Open »

Jag vet inte med er men jag tycker det är jättebra att fredrik är här och representerar sitt företag som även säljer det som tråden handlar om, borde kunna ses som en expert inom området ifall ni har några frågor!
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32514
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av säter »

Jag kan bara hålla med. :tumupp:
Användarvisningsbild
NeoTech
Inlägg: 1072
Blev medlem: 15 maj 2008, 11:14:44
Ort: Örebro/Frövi

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av NeoTech »

Jag håller nog med.. Andra aktörer tillåts ändå informera på forumet så varför inte dessa?
Användarvisningsbild
ghost_rider
Inlägg: 2211
Blev medlem: 26 maj 2008, 21:48:15
Ort: Genarp

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av ghost_rider »

rent spontant så tycker jag att om man har information att delge, kan man lika bra skriva ut den här istället för att ta det privat via PM. Det var det jag reagerade över.
Användarvisningsbild
NeoTech
Inlägg: 1072
Blev medlem: 15 maj 2008, 11:14:44
Ort: Örebro/Frövi

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av NeoTech »

Ghost_rider, tänker jag va lite elak emot dig, det får du ta... ;)
Kul! Skicka iväg en intresseanmälan till jons(snabelA)jdid.se (ersätt såklart mitt snabel a med ett riktigt @, skriver inte in det i adressen pga botar som letar efter mailadresser på nätet för att spamma )
Detta taget från din cykellampe tråd. Jag skulle vilja påstå det där e minst lika illa då, på samma sätt t.om PM/Email.. =)
Swemill
Inlägg: 224
Blev medlem: 9 september 2010, 23:41:47

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av Swemill »

Ojojoj... Att orka hänga upp sig på allt... Tänk om ni lagt den energin på något vettigt istället! Kanske världen kunde sett bättre ut? :roll:
Om någon med vettig information vill dela med sig, eller erbjuder sin hjälp... Så kan man kanske även om man är en "paragrafryttare", nonschalera det för att andra som vill ha hjälpen ska få den!?
Användarvisningsbild
CNC Viking
Inlägg: 509
Blev medlem: 13 oktober 2008, 22:18:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av CNC Viking »

Japp,

Som sagt detta gäller kylvätska, för- och nackdelar, priser, tillgänglighet, fraktkostnader för d:o etc.... snarare än en hel OT-höna av en liten OT-fjäder :wink: :wink:

Fredrik Beng, du är välkommen att berätta lite mer om Bio-Skär 2000 för det finns inget datablad på din hemsida. Har du några "tunga" referenser att hänvisa till så vi kan ringa dit och höra vad dom tycker om den? Vad kostar en 20L dunk? Frakt / återförsäljare? Annan relevant fakta?
Bola
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 november 2009, 10:28:41
Ort: Göteborg

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av Bola »

NeoTech skrev:Ghost_rider, tänker jag va lite elak emot dig, det får du ta... ;)
Kul! Skicka iväg en intresseanmälan till jons(snabelA)jdid.se (ersätt såklart mitt snabel a med ett riktigt @, skriver inte in det i adressen pga botar som letar efter mailadresser på nätet för att spamma )
Detta taget från din cykellampe tråd. Jag skulle vilja påstå det där e minst lika illa då, på samma sätt t.om PM/Email.. =)
Fast å andra sidan så finns väl iprincip all information om hur lampan fungerar osv i projekttråden? Det där handlar väl mer om detaljer vi köp.
Jag tycker det inte är något problem om man exempelvis svara på de frågor som CNC-viking ställt i tråden. Man vill ju ha en öppen diskussion om ämnet/produkten i tråden det är ju lite syftet med forumet.
(förlåt för trådkapande, åter till tråden)
Användarvisningsbild
ghost_rider
Inlägg: 2211
Blev medlem: 26 maj 2008, 21:48:15
Ort: Genarp

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av ghost_rider »

Ska man hårddra det så var ju inte det mitt första inlägg här ;)
Användarvisningsbild
NeoTech
Inlägg: 1072
Blev medlem: 15 maj 2008, 11:14:44
Ort: Örebro/Frövi

Re: Tips på bra skärvätska

Inlägg av NeoTech »

Swemill, hehe, jag har all tid i världen.. jag jobbar vid en dator hela dagarna. Avstickare på forum tar mig max 2min. ;)

Ghost_rider, självklart inte. Men jag tror poängen gick fram ändå utan o slira vidare. ;)
Skriv svar