Kamera störare

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43178
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Kamera störare

Inlägg av sodjan »

Jag fattar inte ett smack. Vem är "Mr L" ??
Och våga sig vart? Till tråden? Eller till forumet?
Sommarens mest förvirrande inlägg ? :-)
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: Kamera störare

Inlägg av AMP »

Mr L är en person som nog ska tjäna sig lite träffad av kryssnings robot. Men det var forumet jag menade! Och flera är ju från en viss statlig verksamhet på deta forum så Mr L kanske tittar fram och svara på frågan? För han lär väll veta hur en kamera fungerar. :wink:
Bola
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 november 2009, 10:28:41
Ort: Göteborg

Re: Kamera störare

Inlägg av Bola »

Hur går det med själva "Kamera störaren" då?

Inte för att jag tycker det verkar vara nått lämpigt att göra men det är ju upp till dig.
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: Kamera störare

Inlägg av AMP »

Jo jag har börja med den. Det blir en slaktad raptor med uv lysdioder. Men det lär ta en stund tänk va fint både spegel och motor i ett. :D
Pejlaren
Inlägg: 1992
Blev medlem: 22 mars 2008, 15:11:01
Ort: Uppland

Re: Kamera störare

Inlägg av Pejlaren »

Har du glömt medicinen idag eller? :shock:
sneaky
Inlägg: 1621
Blev medlem: 22 juni 2009, 18:38:42

Re: Kamera störare

Inlägg av sneaky »

AMP skrev:Sneaky kanske vill bli utsatt för samma sak som jag så ska vi se hur mycket vi hittar på dig och hur du tycker om sverige efteråt. Då är nog mänskliga rättigheter ditt större mål i livet än elektronik!! Och farbror blå är välkomen dom har ju varit på besök förut dock andra ärenden en brottsliga. Dom lär inte hitta något mer här förutom dusintals dns attacker och det vanliga i svenska hem... Och loggar lär peka mot diverse personer som vissa av dom har vissa problem...
Jag tror AGS får vissa problem med en spegel reflex mot fönstret? Men det är inget jag är expert på men Mr L kanske kan svara på det om han vågar sig hit?
Om du skriver om det här när du är nykter så kanske jag har något svar att ge för som det ser ut nu så fattar jag inte ett smack av vad du försöker säga.
Användarvisningsbild
Stolleman
EF Sponsor
Inlägg: 2676
Blev medlem: 21 oktober 2005, 20:46:45
Ort: Utanför Växjö

Re: Kamera störare

Inlägg av Stolleman »

Trollar du AMP?
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: Kamera störare

Inlägg av AMP »

Medecin tar man bara vid behov. Alltså mest för att få sova för min grannar i hollywood är riktigt jobbiga men jag har fått svar från åklagaren sen är ju frågan hur många gånger man får ta om den proceduren :D
Men som sagt så går det fram med raptorn. :foliehatt:
Sneaky det är kanske inte meningen att du ska förstå allt i livet och ju mer du förstår destå sämre mår du. så är livet tyvärr.
Och ja jag är nykter förutom vinnet som köttbiten var marinerad med dvs välldigt lite. Men att skaffa foliehat är ingen dum ide :D
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: Kamera störare

Inlägg av AMP »

Nej det är inget troll! Varför skulle jag bemöda mig att sitta och trolla. Det är ett seriöst project!
Användarvisningsbild
Mizzarrogh
Inlägg: 20344
Blev medlem: 10 september 2006, 12:32:49
Ort: Somewhere over the rainbow... (Hälsingeskogen)

Re: Kamera störare

Inlägg av Mizzarrogh »

Not to offend man jag måste faktiskt hålla med sneaky om att en del formuleringar ser ganska märkliga ut... :)

Nå, jag tror också på det icecap sade och laborera vidare kring.
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: Kamera störare

Inlägg av AMP »

Jo jag håller på med speglar det vart en slaktad raptor hårdisk fördelen är att man fick spegel på köpet så att säga. Hm undrar vad hyresvärden säger om man lyser upp gården med en vanlig lampa därför funderade jag på uv. Får nog lägga den i projekt delen om den blir klar!
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45291
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Kamera störare

Inlägg av TomasL »

Kan inte riktigt förstå varför man vill blända kameror, såvida man inte har ohederliga avsikter.
Nerre
Inlägg: 26705
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Kamera störare

Inlägg av Nerre »

Jag kan iofs förstå varför man vill blända kameror som civil olydnad, men det är garanterat inget man gör med nån form av rundlysande grej utan det måste vara riktat mot respektive kamera. Tror alltså inte att det kommer att fungera som tänkt.
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: Kamera störare

Inlägg av AMP »

Det är väll varje mäniskas sak att välja om man vill bli filmad och man behöver inte ha ohederliga saker för att inte vilja bli filmad. Men om myndigheterna vill komma hem till mig är dom välkomna som sagt jag döljer inget. Däremot är det inte kul när andra görnar av ens privatliv men Du kanske själv vill bli utsatt så får vi se om du tycker att det är kul. Och Tomas det går alltid rykten vissa drabbas av dom. Men du kanske kan vissa upp ett blankt papper från polisen?
Dina kunder är alltid 100% nöjda? Varför inte sätta upp vebbkamera hemma oss dig så får vi andra se vad du gör 24h om dagen du har ju inget att dölja. Men det var det tydligen andra som hade som sommarstugor utan ritningar!
blueint
Inlägg: 23238
Blev medlem: 4 juli 2006, 19:26:11
Kontakt:

Re: Kamera störare

Inlägg av blueint »

Alla som "inte har något att dölja" bör genast sätta upp en publik webbkamera på toaletten.
Låst