OBD2 diagnostics scanner
OBD2 diagnostics scanner
Hej!
jag byggde nyligen en obd2 scanner ifrån alltomelektronik. jag har kopplat in den till bilen men endast power indikatorn lyser. jag var under intrycket att den gula skall blinka och den gröna sedan lysa. OBS, jag har ej haft den inkopplad till dator under denna tiden då jag är under intrycket att scannern ska uppföra sig såhär oavsett om datan är inkopplad eller ej. alltså, scannern var endast inkopplad till bilen. detta för att jag ej har någon laptop och och inte vill bära ut den stationära i onödan.
Jag har sökt en massa på internet efter detta men det finns ingen manual till denna eller felsökning tydligen. därför frågar jag här om det bara av chans skulle vara så att någon mer här byggt denna krets? Kretsen är samma som beskrivs i allt om elektronik 2005 #3 om jag inte minns fel.
Bilen är en Pontiac Formula -98
mvh
//Daniel
jag byggde nyligen en obd2 scanner ifrån alltomelektronik. jag har kopplat in den till bilen men endast power indikatorn lyser. jag var under intrycket att den gula skall blinka och den gröna sedan lysa. OBS, jag har ej haft den inkopplad till dator under denna tiden då jag är under intrycket att scannern ska uppföra sig såhär oavsett om datan är inkopplad eller ej. alltså, scannern var endast inkopplad till bilen. detta för att jag ej har någon laptop och och inte vill bära ut den stationära i onödan.
Jag har sökt en massa på internet efter detta men det finns ingen manual till denna eller felsökning tydligen. därför frågar jag här om det bara av chans skulle vara så att någon mer här byggt denna krets? Kretsen är samma som beskrivs i allt om elektronik 2005 #3 om jag inte minns fel.
Bilen är en Pontiac Formula -98
mvh
//Daniel
nej den skickar hela tiden. gah jag är så klantig, jag hade råkat trycka i jumpern för downld mode. Jag tog bara bort den och så fungerade den klockrent! Köp denna om ni är intresserad av vad som händer i bilen, artikel finns i alltomelektronik, man kan även köpa kitet därifrån.
Mvh och tack
//Daniel
Mvh och tack
//Daniel
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Aha, kan nog vara så enkelt. Gör inget egentligen, men skulle hjälpa en bekant och jag var så säker på att den funkade, men ikke på en saab 9-5 inte men volvo och volkswagen nema problemas... Det som jag gillar med den jag har är att den har ett analyprogram som funkar i palemen. llite smidigare än att släpa med sig en laptop ut i bilen..
nej jag blev nyss färdig med mitt kort. däremot har jag testat den på min bil http://www.garaget.org/?car=10555&image=93454 dvs Pontiac, och det fungerade klockrent (senare
. Det står att den ska klara av 5 olika protokoll, dvs alla bilar med obd2 dator inklusive saab, volvo osv osv. Min är ju pontiac och var inte ens med i nån lista. fungerade perfekt ändå.
mvh

mvh