Offerter i tråden

Fräsen
Inlägg: 1372
Blev medlem: 18 juli 2007, 17:15:26
Ort: Svedala

Offerter i tråden

Inlägg av Fräsen »

Det förekommer ju en hel del önskemål om tjänster i diverse former i denna tråd. Om jag hade en önskan om en tjänst så hade jag velat ha alla bud öppna i tråden, så att den som tyckt sig ha en bättre strategi för att utföra arbetet, kan lägga ett lägre pris. Som det verkar idag så går alla bud via PM vilket gör att få orkar ens bry sig om att börja räkna på jobbet eftersom man inte vet vilken summa det gäller.

Personligen är jag inte så intresserad av att göra tjänster som jag kan, tex. svarvning och fräsning, om det inte är så att jag tycker att personen i fråga gör ett väldigt intressant projekt som jag vill bistå med för att se utveckling av i forumet.

Tankarna är inte för att jag ska kunna tävla med någon, utan tänker mer på de som vill ha tjänsterna utförda. Gör de inte vettigast i att hålla buden öppna för alla?

Det kan ju naturligtvis handla om tillförlit, att man vill att jobbet blir ordentligt gjort osv. Men då är väl det bästa att offentligt redovisa att *medlem xyz* gör jobbet. Därvid står dennes "heder" på spel att jobbet blir gjort efter reglerna.

Kanske är det bara jag som tänker så. Vad tycker ni andra?
Användarvisningsbild
lgrfbs
Inlägg: 6973
Blev medlem: 28 januari 2005, 15:48:53
Ort: X-län
Kontakt:

Re: Offerter i tråden

Inlägg av lgrfbs »

:tumupp:
labmaster
Inlägg: 2919
Blev medlem: 5 april 2011, 01:10:25

Re: Offerter i tråden

Inlägg av labmaster »

Det är väl rimligt att den som vill lägga ett öppet bud gör så och andra som inte vill lägga öppna bud skickar PM.
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8612
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Re: Offerter i tråden

Inlägg av PeterH »

Jag tycker att man kan göra affärer mellan berörda parter via ex. PM eller mail, "probono"-tjänster (gratis hjälp) direkt i trådar vilket ger goodwill, och om man vill erbjuda tjänster (som företagare) då lägger ut prisuppgifter direkt (med den risken att man blir underbjuden av andra som också utför samma tjänster).

Om någon vill ge ett extra bra pris till någon är det ju inte säkert att man vill ge detta pris till "alla", har man satt priserna i en tråd blir det nog tyvärr så att alla förväntar sig samma pris för ett jobb...
Skriv svar