omfg. Grymt! Det är första gången jag tittar i tråden nu, tyckte att titeln verkade så tråkig, men innehållet var ju minst sagt otråkigt. Det känns som om du ligger i en helt annan division än de flesta av oss andra, keep up the good work!
kan nån förklara för mig hur patronen sprutar rätt? alltså finns det nån inbyggsd bildsensor som ser vart den sprutar. eller är det så att det finns en accelerometer inne som känner av acceleration/hastighet i en riktning och genom det beräknar hur mycket den kommer att spruta?
Nej nu sprutar den bara ut bläck med ett visst tidsintervall, men jag ska försöka integrera fram positionen med hjälp av accelerometern när jag får tid
Ja tryck är det så klart. Varje mynning inhyser en liten droppe bläck, några tiotal picoliter skulle jag gissa på. Jag skickar en puls med energi som får bläcket att blixtsnabbt kokas upp och tryckas ut mot pappret.
Man kan inte se bläcket i dess färd genom luften, ser nästan lite magiskt ut
zeus: oj jag råkade nog ändra ditt inlägg istället för att svara på det gah!!!
mullemeck: kommer inte ihåg om jag fick det till 144 eller 172. De sitter i två rader, jag använder 64 av ena raden, så det blir några fula mellanrum, det är dock en ren mjukvarufråga, ska fixa det "sen".
Angående MOV så går det bra att konvertera detta till andra filmformat med valfri codec mha The RAD Video ToolsLite experimenterande krävs innan man blir nöjd. Exempelvis bitraten och gammavärdet. För mig och min kamera har ca 1/10 av MOV-filens bitrate funkat bra, och ca 1,3-1,5 i gamma. XviD då.