Jag har inte rört PDP:n på ett tag, jag har byggt lite på min nixieklocka eftersom det känts roligare. Men idag kom det ett roligt paket!
Reservdelar! Teletype transmitter & receiver samt ett prototypkort och extra lampor till fronten! Mys.
Den är väl skriven av stackenfolk för stackenmedlemmar så det kanske inte är så underligtbqt skrev: Men det är en väldigt KTH-centrisk beskrivning av världen, så det var väl mycket en fråga om vart det fanns folk eller resurser som var intressanta till/från KTH.
Trevligt! Var hittade du prototypkortet, är det ett gammalt original eller något nytillverkat?anders_bzn skrev:Reservdelar! Teletype transmitter & receiver samt ett prototypkort och extra lampor till fronten! Mys.
Jag läste på schemat lite och hittade tre ytterligare Flipchips som MA2&MA3 var kopplade till förutom frontpanelskortet. Jag började med att dra ur dessa ett och ett och ohm mäta. Det sista kortet innan fronten gav napp och är nu lagat. Ytterligare ett problem mindre.anders_bzn skrev: Jag har också mätt lite på mitt andra problem, Det verkar som signalerna MA2 och MA3 är kortslutna någonstans. Antingen i bakplanet eller på frontpanelskortet, jag tror nämligen jag har tagit ur alla andra kort som detta är kopplade till.