Med kontroller så vore det intressant!Fagge skrev:Hmm Ingen som vill köpa min motor ME0708 ?

Vad väger den?
/w
Med kontroller så vore det intressant!Fagge skrev:Hmm Ingen som vill köpa min motor ME0708 ?
Woow...380W i no-load effekt drar ju runt 10amp ström på din uppsättning batterier.Fagge skrev:Jag kom på en annan grej idag. Motorn är ju bestyckad med 8 kol. Plockar jag bort remmen så motorn kan snurra fritt, så förbrukar motorn 380W vid full gas obelastad.
Så länge din blyhand inte trycker gasen i botten någon längre tid skall det nog gå bra.Fagge skrev: Sen provade jag att koppla loss 6 kol, så bara 2 satt kvar, & gjorde om testet. Då hade förbrukningen halverats till 190W.
Det är numera avsevärt mycket lättare att snurra motoraxeln p.g.a den minskade friktionen.
Körde även en provtur, & upplevde faktiskt ingen effekt försämring.
Det finns bara ett sätt att ta reda på detta.Fagge skrev: Frågan är om denna mod skulle göra cyklen markant effektivare vid fisköring (30km/h 10-20A)
Bygg om motorn så du kan "skjuta in" de extra kolen vid behov med en liten elektrisk pistong per kolposition.Fagge skrev: Skulle det göra det så borde det ju vara helt lungt att i varje fall koppla bort 4 av 8 kolen, eftersom min nuvarande kontinuerliga förbrukning vid maxfart inte överstiger motorns halva kontinuerliga märk effekt.
Idér kring detta?.
Hm... är du säker?Fagge skrev:Kolhållarna är som synes på bilderna fastskruvade utan möjligheter att vrida dessa.