Ni hade rätt om öronen.
Jag har labbat i duschen idag & vid kanske 2kg tryck så började vattnet ta sig genom Oringarna. Sedan vågade jag inte dra pinnbultarna mera för att öronen började böja sig lite.
Så jag ger mig, det får bli någon form av platta ovanpå som sprider ut trycket så jag vågar dra bultarna ännu hårdare.
Alternativet är att göra 2st nya topp & botten plattor som har kanske 6-8 öglor & något större krage som gör öglorna kraftigare.
Få fundera lite på vilket som blir biligast
Ett fel till jag hittade idag var att filtret i botten lyfte under tryck så att vattnet sipprade igenom längs kanterna, i stället för att blida små starka strålar genom dom små hålen.
Så jag provade att borra & gänga 4st hål men vattnet tog sig lite igenom i alla fall. Så jag blir tvungen att fräsa ett spår i filterplattorna & lägga dit en Oring som ska täta. Eller om man hittar någon vanlig packning i den storleken eller nått packningsmaterial så man kan skära ut ur!.
En grej till är att bottenfiltret plattan måste ha mycket färre hål, för att få upp tryck i strålarna. Kanske 20-50 hål i stället för 204st

. Men det är ganska lätt att labba fram, genom att tejpa över ett gäng & prova!