Fagges CNC-bygge...
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det borde väl funka med en AIRBRUSCH kompressor av lite bättre sort, problemet som jag tror med de riktigt små är att de inte är gjorda för kontinuerligt bruk.
Finns det någon här som vet mer om dessa Airbrusch kompressorer?
Jag är inne på samma linje men kommer att använda mig av annat media att kyla med men vill kunna dosera till dimma alternativt dropp. Dropp har jag lösningen till iform av peristalisk pump men detta med dimma är ännu olöst.
Finns det någon här som vet mer om dessa Airbrusch kompressorer?
Jag är inne på samma linje men kommer att använda mig av annat media att kyla med men vill kunna dosera till dimma alternativt dropp. Dropp har jag lösningen till iform av peristalisk pump men detta med dimma är ännu olöst.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Typ sån här:

En silikon slang som kläms av tre rullar, noggrann dosering möjlig via tex en stegmotor alt utväxlad dc dito. Har använt såna pumpar i medicinsk filmning för dosering av vätskor, även labbat med bläckdosering till stora bläckstråleskrivare osv.
Och vi brukar säga : LÄPIVETO eller hur Macce

En silikon slang som kläms av tre rullar, noggrann dosering möjlig via tex en stegmotor alt utväxlad dc dito. Har använt såna pumpar i medicinsk filmning för dosering av vätskor, även labbat med bläckdosering till stora bläckstråleskrivare osv.
Och vi brukar säga : LÄPIVETO eller hur Macce
- Schnegelwerfer
- 13th.Marine
- EF Sponsor
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Om man kodar programmet dåligt ja, men kodar man det bra så händer inte detta.
Det enda man behöver göra är att leta fram en DSUB-kontakt samt en transistor och sedan ett relä. Detta kostar max 30 kr. Sedan lägger du bara in i programmet att den ska aktivera DTR-signalen när det startas och stänga av signalen när porgrammet avslutas.
GUIn behöver bara säga "NÖDSTOPP ÄR AKTIVERAT"
För att aktivera nödstoppet dubbelklickar man på nodstopp.exe
För att återställa trycker man på krysset i hörnet.
Mot att nödstopp kostar 350 kr på elfa så sparar du 320 kr på att använda mjukvarustyrt nödstopp.
Det enda man behöver göra är att leta fram en DSUB-kontakt samt en transistor och sedan ett relä. Detta kostar max 30 kr. Sedan lägger du bara in i programmet att den ska aktivera DTR-signalen när det startas och stänga av signalen när porgrammet avslutas.
GUIn behöver bara säga "NÖDSTOPP ÄR AKTIVERAT"
För att aktivera nödstoppet dubbelklickar man på nodstopp.exe
För att återställa trycker man på krysset i hörnet.
Mot att nödstopp kostar 350 kr på elfa så sparar du 320 kr på att använda mjukvarustyrt nödstopp.
-
- Kontakt:
Citera inte senaste inlägget! Citatet raderat av Macce
Mjo, men det är väl lika bra att minimera olycksrisken.. Sen är det alltid trevligt att ha något stort att drämma handen mot när fräsen börjar kasta små metallbitar åt höger och vänster
Jag lever iallafall mer eller mindre efter filosofin "Dyrt är bra". Tyvärr går detta inte direkt hand i hand med CSN
Mjo, men det är väl lika bra att minimera olycksrisken.. Sen är det alltid trevligt att ha något stort att drämma handen mot när fräsen börjar kasta små metallbitar åt höger och vänster

Jag lever iallafall mer eller mindre efter filosofin "Dyrt är bra". Tyvärr går detta inte direkt hand i hand med CSN

-
- Kontakt: