Är det någon som överhuvudtaget har försökt scripta med realterm? Jag ger upp iallafall. Det finns ingen möjlighet att få realterm till att tolka några tecken i en fil man vill sända som HEX eller andra siffror för den sakens skull (om jag skriver tex 0x01 i filen så skickar den just 0x01 som chars och skiver jag '1' så skickar den 0x31 (också char alltså)).
För script så finns det inget kommando som verkligen *skickar* datat, tex om jag anger SENDNUM="0x01" så är det enda den gör är att skriva in 0x01 i GUIt och sedan måste man ändå trycka send manuellt.
Jag tycker att detta borde vara en extremt basal uppgift för ett terminalprogram men så är tydligen inte fallet.
Nästa test blir Docklight, för jag har inga kunskaper i delphi eller VB (jag har gjort extremt små tester i båda men jag tror/trodde i min enfald att det skulle gå snabbare att hitta ett kunnigt terminalprogram än att göra en egen implementation från början)
EDIT:
Jag ångrade mig efter att ha tittat lite på Docklight, kom fram till att det går snabbare för mig att göra det från en uc. Nu har jag lyckats

Implementerade bara en förfrågan via ena USARTporten sedan kör uc:n igenom och hämtar all data på andra porten och skickar det till pcn.
Varför tror man alltid att det skall gå fortare med "färdiga" saker? nej, gör det själv så vet man att det blir riktigt gjort