Vilken metallkap är värd att lägga pengar på.
Re: Vilken metallkap är värd att lägga pengar på.
Vet du vad du kommer få betala totalt (moms? tull? frakt?)
De är köpta från UK, med deras moms (17.5%). Tull blir det inget eftersom det är inom EU. För dessa två sågar inkl en extra standardklinga och en extra diamantklinga inkl frakt gick kalaset på 5819,40 kr, dvs halva priset mot svenska priser.
Så du har fått hem din såg, kul!
Det finns visst en uppsjö av versioner på rage3, men det är den för £166.58 antar jag. Hunnit såga nått än?

Det finns visst en uppsjö av versioner på rage3, men det är den för £166.58 antar jag. Hunnit såga nått än?
Ja det är den som gick på £166.58 + VAT. Jag måste fixa dit en standard kontakt först. Sen blir det såga av!!
Nu har jag provat sågen. Testkapade en 10 mm tjock aluminiumplatta (100 mm bred). Det var som att skära i smör. Tog bara några sekunder att kapa och snittytan blev bra.
Känns som ett bra köp...
Känns som ett bra köp...
Säljer den nu också i gamla Sweden, för 2500:-
Beijer Byggmaterial
http://www.blocket.se/kalmar/Kapsag_Evo ... w=0&last=1
Beijer Byggmaterial
http://www.blocket.se/kalmar/Kapsag_Evo ... w=0&last=1
Annonsen e borta .... vad var det dom sålde?
någon som provat rage på tunnare aluminiumprofiler?
dom flesta vanliga metallsågarna brukar stuka godset , om det inte är fintandade blad/band
dom flesta vanliga metallsågarna brukar stuka godset , om det inte är fintandade blad/band
Är inte hemma denna vecka, men jag kan testa med lite 3 mm alu-plåt som jag har hemma när jag är tebax. Tror du det blir rättvisande resultat för aluminium profiler?
pcmper, en RAGE2 från power tools pro går på ny ca 1800-1900 inkl moms exkl frakt. Problemet i tråden är att det finns så många modeller som folk hänvisar till så att man jämför inte rätt priser.
pcmper, en RAGE2 från power tools pro går på ny ca 1800-1900 inkl moms exkl frakt. Problemet i tråden är att det finns så många modeller som folk hänvisar till så att man jämför inte rätt priser.
På begäran via PM har jag gjort lite fler test. Nedan visas lite resultat från diverse kapningar.
Första bilden är 10x100 mm aluminium (okänd legering), andra är ett 100 m aluminium rör med 1 mm godstjocklek, den tredje är 1 mm aluminiumplåt och den sista är en 20 mm stålstång (SS2172). Alla fyra kapningarna var som att skära i smör! Och själv tycker jag att resultatet blev mycket bra oavsett om det var den tunna plåten eller den tjocka stålstången.

Första bilden är 10x100 mm aluminium (okänd legering), andra är ett 100 m aluminium rör med 1 mm godstjocklek, den tredje är 1 mm aluminiumplåt och den sista är en 20 mm stålstång (SS2172). Alla fyra kapningarna var som att skära i smör! Och själv tycker jag att resultatet blev mycket bra oavsett om det var den tunna plåten eller den tjocka stålstången.

perfekt
någon mera som är på g med köp så kanske det kan bli samköp
Jag är fortfarande sugen, passerar du Jönköping nån gång ibland grym?
är uppe i jönköpng ganska ofta, skjuter på norrahammar med jämna mellanrum, och sedan alla dessa resor till diverse gubbdagis som finns där