Det är visst ekonomiskt att låta en lastbil rulla 100k mil. Kanske inte en liten och gammal skotbil som du ägde, men för större bilar som drar in lite pengar är det så.
Har lite insyn i ett större åkeri och de har som mål att byta bilarna vid 80-90k, innan det blir att för stora fel och reparationer på dem. Många andra kör bilarna mycket lägre än så, 150k är inte ovanligt.
Fuktskadad mobil
Re: Fuktskadad mobil
Kanske man kunde göra ett hack med mobiltelefoner. Öppna, lacka, stäng. Så kanske dom håller längre?
Sen tippar jag på att problemet är över hela prislinjen. Problemet är att konsumenter tror "att det ska vara så". När man står i butik är väl valet mellan en dyr eller en billig mobiltelefon som går sönder lika fort..
Sen tippar jag på att problemet är över hela prislinjen. Problemet är att konsumenter tror "att det ska vara så". När man står i butik är väl valet mellan en dyr eller en billig mobiltelefon som går sönder lika fort..
Re: Fuktskadad mobil
Bilder från mobilen:
Det finns ju en del som kan detta med mobiler och fukt. Har haft en av skärmplåtarna i vatten (salt) i ett par dagar men inte lyckats få dom att se mer skadade ut. Bild två är något kladd på skalet till mobilen, det är torrt och och finns på samma ställe som skadan på kortet. Någon som vet vad det kan vara.
Det finns ju en del som kan detta med mobiler och fukt. Har haft en av skärmplåtarna i vatten (salt) i ett par dagar men inte lyckats få dom att se mer skadade ut. Bild två är något kladd på skalet till mobilen, det är torrt och och finns på samma ställe som skadan på kortet. Någon som vet vad det kan vara.
Re: Fuktskadad mobil
Jag har inte påstått att det inte är ekonomiskt att låta en lastbil som går i yrkessam trafik rulla +100 kmil. Vad jag protesterade emot var att man skulle konstruera personbilar så att de höll 100 000 mil.Borre skrev:Det är visst ekonomiskt att låta en lastbil rulla 100k mil. Kanske inte en liten och gammal skotbil som du ägde, men för större bilar som drar in lite pengar är det så.
Har lite insyn i ett större åkeri och de har som mål att byta bilarna vid 80-90k, innan det blir att för stora fel och reparationer på dem. Många andra kör bilarna mycket lägre än så, 150k är inte ovanligt.
- hcb
- Moderator
- Inlägg: 5761
- Blev medlem: 23 februari 2007, 21:44:50
- Skype: hcbecker
- Ort: Lystrup / Uppsala
- Kontakt:
Re: Fuktskadad mobil
Jämförelsen mellan antalet rullade mil för lastbilar resp. personbilar är ju inte heller helt rättvist---jag skulle tro att i alla fall större[1] lastbilars körcykel är bra mycket bättre för motorerna än en den för en typisk privatbil.
[1] Dock kan jag föreställa mig att distributionsbilar lever ett hårt liv i alla avseenden.
[1] Dock kan jag föreställa mig att distributionsbilar lever ett hårt liv i alla avseenden.