Charcoals Fräs, version 2

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
charcoal
Inlägg: 224
Blev medlem: 25 september 2007, 10:22:20
Ort: Täby

Re: Charcoals Fräs, version 2

Inlägg av charcoal »

sweFredrik: hmm .. det är så här va.. jag har ingen aning vad det är för material.....
Köpte lite spillmaterial från jobbet, och den här hade köpts in från en av våra konkurrenter som avslutat sin verksamhet.. Det är någon form av vinyl med armering, 0.6mm tjock. Tunn men samtidigt smidig. Reagerar inte på lösningsmedel, bensin, aceton eller etanol. Armeringen gör att den är ganska penetrationssäker, var tvungen att använda en riktig lädersymaskin för att kunna sy i den.

Meduza: återkommer med det när jag provkört allt lite intensivare. Det omedelbara är att man får spänna till fjädrarna ordentligt så att de hinner med matningen av enheten. Jag tänkte framledes köpa in ett par enheter till för att ha som fjäderdonator om de nuvarande tappar spänsten.

Fördelen var att de var otroligt enkla att justera vad gäller bredden. Borrade lite hål i underkant på skyddsplåten så att ev spån inte samlas innanför.
fireworks
Inlägg: 3
Blev medlem: 2 mars 2010, 21:02:10
Ort: sthlm/katrineholm

Re: Charcoals Fräs, version 2

Inlägg av fireworks »

Nu är det så att Ebay kommer att bli mitt fall.. ca 2500 kr senare dök dessa saker upp hos posten..
Bild
Jo ni ser rätt. kulskruvar och linjärlager.. :-)
650mm 20mm linjärlager med block med 16/4 kulskruv och mutter.
500mm 16mm linjärlager med block med 16/4 kulskruv och mutter.
300mm 12mm linjärlager med block med 16/4 kulskruv och mutter.



Vet du möjligen försäljar namnet som du köpte dem av?
eller tillverkare?
hur tycker du att stabiliteten blev med dessa ?:)

tack! mvh Marcus.
Larsson90
Inlägg: 646
Blev medlem: 24 december 2008, 21:43:25
Ort: Göteborg

Re: Charcoals Fräs, version 2

Inlägg av Larsson90 »

charcoal
Inlägg: 224
Blev medlem: 25 september 2007, 10:22:20
Ort: Täby

Re: Charcoals Fräs, version 2

Inlägg av charcoal »

Tjena!
Larsson90 har rätt, linearmotionbearings köpte jag dem ifrån.
Har inte kunnat utvärdera stabiliteten ännu. Har precis i dagarna fått all kabeldragning klar. skall bara skruva ihop kontrollerlådan, montera färdigt plexihuven och sen skall det börja trimmas in.
Men än så länge har jag inga bekymmer med varorna och andra har också köpt därifrån och varit nöjda. Priserna är i allafall svårslagna!
Skriv svar