Jag skulle vilja få en klump stål (ca 6*20 cm) utfräst i en "enkel" profil (enkelspår och V-spår), samt 3 st cylindrar i stål svarvade koniska.
Om någon har möjlighet att göra det, till ett för mig skäligt pris (ca 1500 kr), så kan jag ta reda på detaljerna för jobbet och göra en ritning.
Om Du som är intresserad av jobbet också har möjlighet att stå för materialet skulle jag föredra det (jag betalar 500 kr).
Litet fräs och svarvjobb i stål
Re: Litet fräs och svarvjobb i stål
Det underlättar förmodligen om du ger _lite_ mer detaljer... är tex 'cylindrarna' 1meter långa och 50cm i diameter eller vad?
Smart! De koniska cylindrarna ska vara ungefär 15 cm långa. Men nu har jag kommit fram till att jobbet som behöver göras kanske är för stort för att kunna göras till ett rimligt pris, jag ska forska vidare i saken.
Diameter på dom då?
Om du kan ordna några ritningar så kan kanske jag hjälpatill.
Om du kan ordna några ritningar så kan kanske jag hjälpatill.
Diametern är ca 1 cm - 2.5 cm. Jag behöver inte få det gjort med detsamma, utan det kan gott dröja 1 år innan jag gjort alla beräkningar (om det är möjligt [till rätt pris]).
Så cylindrarna är 15 cm långa och går från 1cm till 2.5 cm i diameter, ska du ha ett genomgående hål i dom? Vilken precision behöver du på längd resp diametrar?