Diameter 314 mm, fick platta till två sidor så den skulle rymmas i lillasyster...
Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Lock till bricka för lite blommor, 4mm plexi.

Diameter 314 mm, fick platta till två sidor så den skulle rymmas i lillasyster...
Ursäkta offtopic i den här tråden men riktigt fina köttätande växter du har larky 

När sonen skulle ha kalas så ville han ge medaljer till alla sina kompisar.

Tog en stund att att först fräsa ut 19 st sen fylla i med guldfärg, mattslipa och knyta fast sidenband.

Tog en stund att att först fräsa ut 19 st sen fylla i med guldfärg, mattslipa och knyta fast sidenband.
de var snygga och det måste vara/varit nåt speciellt för ungarna också.. bra gjort! 

haha det la jag inte märke till.. men det är väl klart.. ingen ska känna sig utanför 

Alla vann förstapris, tävlingsmomentet var inte det viktigaste.
Hade dessutom varit svårt att få med både namn och placering i förväg.
Hade dessutom varit svårt att få med både namn och placering i förväg.
Jag har ju ingen fräs just nu så jag vet inte varför jag skriver i den här tråden...men jag tänkte att nån annan kanske vill fräsa ut ett av mina projekt så jag så se hur det blir
Tänkte göra den här eller nått liknande när jag får snurr på min maskin så det är bra en prototyp än så länge
det kanske blir ändringar senare.
3mm ballnose är det tänkt att man ska ha och 300mm stor är den, ca 6mm djup fräsning i ett svep.
Annars får jag återkomma själv när den är färdig.
Vill man göra den mindre så är det ju bara att skala med den lite i mach3.
G-koden

Tänkte göra den här eller nått liknande när jag får snurr på min maskin så det är bra en prototyp än så länge
det kanske blir ändringar senare.
3mm ballnose är det tänkt att man ska ha och 300mm stor är den, ca 6mm djup fräsning i ett svep.
Annars får jag återkomma själv när den är färdig.
Vill man göra den mindre så är det ju bara att skala med den lite i mach3.
G-koden
-
- Kontakt:
Ta fram din rolex o kolla hur man brukar göra klockslagen:

http://www.ubr.com/clocks/frequently-as ... dials.aspx

http://www.ubr.com/clocks/frequently-as ... dials.aspx
Har inte blivit någon klocka, POS, men lite mer 3D-prylar har det blivit
/Markus

/Markus

Det är från ett foto och du har fångat fisken själv?
Snyggt behandlad med bets eller vad du kört med.
Snart har jag en fräs i drift igen, då kommer jag spamma den här tråden med saker
Snyggt behandlad med bets eller vad du kört med.

Snart har jag en fräs i drift igen, då kommer jag spamma den här tråden med saker

Jepp det är ett från ett foto men inte på en öring som jag fångat utan på en polares...........kan ju säga att han är rätt så nöjd med den presenten
Lägger in en bild på grabben som jag "blåst" ut som present till Farmor oxå..........hon blev riktigt glad att hon tyckte att jag skulle börja sälja några trä-foton på hobbybasis.........sagt och gjort så hackade jag ihop en sida som ligger på:
http://www.recless.se
->POS Hoppas att det är ok att jag också använder mig av den mycket fina fotosnurran
/Markus
Och här är bilden på grabben i trä:

Lägger in en bild på grabben som jag "blåst" ut som present till Farmor oxå..........hon blev riktigt glad att hon tyckte att jag skulle börja sälja några trä-foton på hobbybasis.........sagt och gjort så hackade jag ihop en sida som ligger på:
http://www.recless.se
->POS Hoppas att det är ok att jag också använder mig av den mycket fina fotosnurran

/Markus
Och här är bilden på grabben i trä:

Fotosnurran?
...
tog ett tag innan jag fattade (klickade)
Den är ju fri så det vore dumt av mig att klaga.
Jag måste lära mig det där med "träfoto" i vinter, gillar det starkt.
Är det inte svårt att få så bra färg som du har på grabben? ögonen och tröjan mm är ju perfekta, inget svart färg på fel ställe.

tog ett tag innan jag fattade (klickade)

Den är ju fri så det vore dumt av mig att klaga.
Jag måste lära mig det där med "träfoto" i vinter, gillar det starkt.
Är det inte svårt att få så bra färg som du har på grabben? ögonen och tröjan mm är ju perfekta, inget svart färg på fel ställe.
Grymt fina bilder!
Vad använder ni för program för att göra G-kod av fotona?
Vad använder ni för program för att göra G-kod av fotona?