Jo det är så att på jobbet får jag titt som tätt etsa prototypkort åt ingenjörerna. Men då all information inte alltid går fram utan det ibland bara ligger en layout på min plats får jag ofta ställa en del frågor. Ska det va ES, DS, ska hålen borras, ES fast med koppar på baksidan?, antal, tjocklek på laminat, tjocklek koppar, hög/låg prioritet, ska konturerna filas och isåfall hur noga är det? Och när man väl fått svar på frågorna är det lätt att glömma av.
Så vi spånade lite om att göra ett enkelt order-program, och då fick jag idén att man kunde ha ett litet program där det finns ett antal rull-lister, eller kryssrutor med olika alternativ där man klickar i det man vill ha, sen trycker på en knapp så öppnas tex notepad och all data fylls i så är det bara skriva ut pappret och lämna tillsammans med layouten.
Nu till problemet: Det var ganska längesen jag skrev Basic

. Så kunskaperna är ganska rostiga. Hur komplicerat är detta och finns det någon vänlig person som eventuellt skulle kunna ge tips på kommandon, tex att öppna notepad, eller om det finns andra sätt att få text i en utskriftsvänlig form?
Tack på förhand
Fritzell