Svarvning/fräsning/skärning av stål/plåt och plexi

barret
Inlägg: 21
Blev medlem: 14 juni 2007, 20:53:39
Ort: Norrort

Svarvning/fräsning/skärning av stål/plåt och plexi

Inlägg av barret »

Jag skulle behöva minst 4 ringar på ca 50 mm i innerdiameter och 70 mm i ytterdiameter, i omkring 5mm godstjocklek. Gärna rostfritt, men inget krav. Behöver också dess "innerbitar" dvs. runda plåtbitar på ca 50mm i diameter.

Sedan behöver jag två runda plexiskivor på 70 mm i diameter ca 5 mm tjocka.

Jag skulle främst behöva hjälp med bearbetningen, men om du råkar ha lite spillbitar över hemma som passar så skulle det ju vara smidigast, annars kan jag nog fixa material.

Det hela ska bli en undervattensficklampa/kamera, men eventuellt kan projektet återgå till att handla om en ROV. Någon som kan hjälpa mig? Skulle livet vara perfekt så skulle jag ha en egen verkstad hemma, men nu är det inte så än :(

Naturligtvis utgår rimlig betalning, men jag har ingen koll på vad sånt här ligger på för nivå så kom gärna med en offert :)
Viper
Inlägg: 280
Blev medlem: 13 mars 2007, 17:55:12
Ort: Trollhättan

Re: Svarvning/fräsning/skärning av stål/plåt och plexi

Inlägg av Viper »

Tjo!

Jag kan väl ta mig en titt efter materialet åtminstone imorgon men kan nog inte påbörja någon bearbetning förens i helgen eller i nästa vecka som det ser ut nu. Tror det finns rostfritt i rimliga storlekar till detta.

Mvh,
Viper
barret
Inlägg: 21
Blev medlem: 14 juni 2007, 20:53:39
Ort: Norrort

Re: Svarvning/fräsning/skärning av stål/plåt och plexi

Inlägg av barret »

Trevligt värre, det är inte så bråttom så det är lungt. Låt mig veta om du har materialet och vad du vill ha för det, så kan jag ta reda på exakta mått.
Användarvisningsbild
frallzor
Inlägg: 1353
Blev medlem: 6 mars 2007, 18:19:47
Ort: Hörby

Re: Svarvning/fräsning/skärning av stål/plåt och plexi

Inlägg av frallzor »

Kan möjligtvis fixa det jag med när jag får mitt lilla rundbord, fast rostfritt kan jag nog inte skaffa och får skaffa allt material du vill ha det i :)
Plexi + alu skulle nog kunna gå t ex. Alu lär ju funka fint då det inte tycker illa om vatten.
Skriv svar