Mr M>
Hur skulle en sån person funka på en arbetsplats som aldrig svarade sina medarbetare utan bara sa, gå och läs manualerna (ingen trevlig typ precis).
Eller omvänt.
Hur skulle en sån person som aldrig gör något själv utan bara vill att arbetskompisarna ska lösa allt, funka på en arbetsplats.
Det finns väldigt mycket som datablad eller schema, inte kan svara på, om de finns överhuvudtaget. Är man nybörjare behövs det dessutom mycket stöd och hjälp för att lära sig läsa och tolka det som står i manualer etc. eller att förstå de fysiska lagar som styr funktionen i elektriska kretsar.
Det kommer alltid att finnas folk som vill ha allt dukat, men hur kommer deras utveckling att bli! Personligen har jag lärt mig mycket här på forumet, men jag kommer nog inte att hänga kvar om det bara blir så att väldigt få söker svar själva och bara vill bli matade med information.
Är jag här på forumet så läser jag det mesta som står här, i de kategorier som intresserar mig förstås. Om man tycker att det bara är att låta bli de "latas" inlägg. Hur ska jag veta vad som är de "latas" frågor om jag inte läser. Det skulle i så fall vara att ha en egen kategori för dom som inte lägger ner energi på att leta svaren själva. Frågan är hur många skulle posta där.