Kimmen: Säkringen i mittjorden är nog ingen bra idé. Hmmm, jag ska nog ta bort den. Bra att du sade till!
Förstärkaren slutfördes över en natt, och var klar vid 3-tiden

Så då åkte säkringen med av bara farten...
Här ska vi avsäkra tänkte jag
rectumfrier: Du ska välja sekundärspänning efter högtalarlast! Ska du driva 8ohms last så rekommenderar jag 24VAC!
24VAC blir 33V likriktad och glättad matningsspänning ungefär! Du vet, ta ac-spänningen gånger roten ur två så får du toppvärdet! Dra bort diodförlusterna på kanske 0,7 eller 1V så får du matningsspänningen!
Välj inte 2*30V som du skriver! Du hamnar exakt på gränsen för tillåten matningsspänning! +/- 42V är gränsen har jag för mig.
Lite nätvariationer på det och du skrider över!
225VA 2*24V från electrokit låter klokt!
Min matningsspänning ligger på 32VDC. Lagom tycker jag! (Med mina hittade trafos

)
Den kommer dock inte fungera lika bra vid tyngre laster som 4ohm!
För 4ohms last skulle jag kanske köra 18VAC, men jag är inte säker! Bäst är att läsa databladet, eller så söker du på diyaudio.com!
Där har frågan varit uppe förut! Det är världens största DIY-forum för audiogrejer!
Varför LM3886? Jo är inte 3875 numera utgången och ersättaren är LM3886? Har för mig det men är inte säker! Mute:n använder jag inte för närvarande, det har du rätt i

LM3886 har jättefina prestanda och är förhållandevis billig! Man brukar jämföra dessa gainclones med ganska fina förstärkare!
ps. Det är lite svårt att dimensionera för t.ex 4 eller 8 ohm, då impedansen är frekvensberoende! Kolla gärna upp om du kan hitta en impedanskurva för just dina högtalare!
Jag har kollat mina! Högtalaren är specad till 8ohm, och går som lägst ner till 4,5ohm. På ett ställe.
Lycka till med ditt bygge! Du behöver inte ha lika stora kylflänsar som jag, det är lite överdimensionerat p.ga att jag hittade dem!
pps. Om du har tur kan du hitta trafos som jag! Två identiska trafos med enkelspänning blir ju dubbel

Overheadapparater brykar ha 24V lampa!
Letar rätt på två skrotade sådana så har du gratis trafos