Ändra storlek på paddar i EAGLE 5.3

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
buscalle
EF Sponsor

Ändra storlek på paddar i EAGLE 5.3

Inlägg av buscalle »

Till en början God Jul på er forumister!
Jag sitter här och caddar lite kort framför TV'n. Då kortet är klart brukar jag ändra paddarna för de flesta komponenter, jag tycker dom för små om man inte använder genompläterade kort så jag brukar öka storleken lite så blir det lätttare och löda och framför allt så håller lödön för en omlödning eller två.
Nu har jag suttit och provat, jag har för mig att jag har gjort detta tidigare med change verktyget men det vill bara inte längre, är det någon här som vet ?

// Christian
Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

God jul till dig med =)

Prova fliken "Restring" i DRC.
buscalle
EF Sponsor

Får inte det heller att fungera

Inlägg av buscalle »

Ändrade ytterdiametern till sjuka 100 mil men kan fortfarande inte ändra storleken på paddarn
DRC påverkar kan väl inte hur jag gör mitt kort, det ger väl bara varningar när man kör kontrollen eller? Jag har dock märkt att den påverkar fyllning av polygoner men inte annat.

Nu skall jag sova på saken natti natt.
eqlazer

Inlägg av eqlazer »

Att ändra komponenternas egna paddar är nog svårt och jobbigt. Ett trix är att lägga till dubbletter av vior på samma plats som komponenternas ben, de kan från start ha en större diameter eller ändras efter hand med "Change".
Vet inte om det ingår bland eagles standard-script med har sett folk som kör script som automagiskt lägger till större vior där det redan finns hål innan de skriver ut för att belysa.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

På cadsofts hemsida finns ett script som ändrar padstorleken har jag för mig, om jag minns rätt så kunde man med det välja om alla bibliotek skall ändras eller enbart dom som används i nuvarande design. tyvärr minns jag inte namnet på det.
buscalle
EF Sponsor

Provat allt!

Inlägg av buscalle »

Efter att ha provat alla tips och inte lyckats så gjorde jag den slutliga fungerande lösningen. Jag gjorde nya "package" för de komponenterna, enkelt genom att kopiera befintlig och öka paddarna bara 10 min jobb.

Tack för hjälpen.
Skriv svar