fördröjning 0,5-1 sekund

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
sebastiannielsen
Inlägg: 3662
Blev medlem: 11 september 2004, 09:30:42
Ort: gbg
Kontakt:

Inlägg av sebastiannielsen »

hoppsan, nu pajja jag diskettenheten. Men den klarar jag mig utan.

Har hittat en röd led bakom plasten som pulsar presis när datorn startat.
Den kan jag använda.
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17160
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Ledordet, nyckelordet eller vad ni vill kalla det är "RÄTT konfad server"
Skit i vilket OS det är.. det är ointressant.. vem som helst kan få vilken server som helst att bete sig som en jojo... och rätt person kan få vilken server som helst att vara stabil
sebastiannielsen
Inlägg: 3662
Blev medlem: 11 september 2004, 09:30:42
Ort: gbg
Kontakt:

Inlägg av sebastiannielsen »

En 400 mhz celeron med 256 ram är svår att göra stabil när man deesutom ska köra alla dessa serversoft:

Remote Desktop (vnc)
FTP
Apache
NO-IP-server ställd på 2min uppdatering
HL-SERV (uppe ibland)
telnet
+ diverse lite egna servers


Är det fullt med besökare på varenda serv så blir det instabilt och servern hänger sig och vägrar ta emot flera TCP/IP paket
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor
Inlägg: 7265
Blev medlem: 31 december 2004, 16:26:37
Ort: Trelleborg

Inlägg av 13th.Marine »

Hmm man måste ju inte koppla den direkt till "on/off-porten" utan man kan köra den via WOC/WOL wake on call/ wake on lan pinarna.. om man nu har några.. då kan man iaf slippa att den stänger ner burken om den nu e igång.
Användarvisningsbild
speakman
Inlägg: 4838
Blev medlem: 18 augusti 2004, 23:03:32
Ort: Ånge

Inlägg av speakman »

Det fenomenet som beskrivs att den inte tar emot fler TCP-anslutningar känner jag igen från en 2000-dator som står 24/7. Även där är det VNC som går (och vägrar ta emot anslutningar). Kanske är det VNC som krånglar? Eller gäller det även FTPn också?
För egen del brukar jag inte använda 'server' och 'windows' i samma mening, men det är min högst personliga åsikt! :D

Mvh
speakman
Användarvisningsbild
Macce
Inlägg: 4301
Blev medlem: 29 maj 2003, 16:40:58

Inlägg av Macce »

Windows 2000 Advanced Server fungerade tom på en 166MHz pentium med 144Mb ram. Dock ingen trevlig upplevelse måste jag säga. Nu har jag dock fixat en splitterny Dell PowerEdge server och har lämpligare OS och den har tutat och kört hittils.
Skriv svar