Mjukvara:OrCAD Layout 10.5.0
Problem:Footprint som har fyrkantiga pads tappar fyllnad när de vrids 45grader.
Exakt samma footprint används vridna i 0grader, 90grader, 180grader, 270grader. Dessa pads blir helt fyllda.
Problemet uppstår när jag vrider pads 45grader, 135grader mm.
Problemet upptäcktes först när jag skrev ut layouten till pdf via CutePDF, misstänkte då pdf skrivaren, så jag installerade Adobe 8.0, exakt samma rutnät uppstod då i vridna pads.
Har ni någon aning hur jag åtgärdar detta?
Bild som visar på problemet.
OrCAD Layout 10.5.0, rutnät i vridna footprint
Tjenare Jojje!
Tog litet tag innan jag hittade hur man exporterar i Gerber format, tror att jag lyckats nu.
I alla fall, det intressanta var när jag gjorde om det till Gerber, fick bland annat detta meddelandet när jag skapade filen
"Output file: ATMEGA8 - UTVECKLING.TOP
Note: A 2 mil line was used to simulate a non-orthogonal square pad."
Jag misstänker att OrCAD 10.5.0 inte har riktigt stöd för att vrida komponenter, utan att den då ritar upp vridna komponenter med en 2 mil linje istället.
Jag tror inte jag behöver någon hjälp längre, känns som om man är lösningen på spåret....antingen har jag alla komponenter i vinkeln 0, 90, 180, 270 mm i fortsättningen, eller så letar jag denna gången upp 2 mil linjen och försöker ändra den till större...
Hmm, jag skall fundera lite på det, men tackar och bockar för det snabba svaret och för hjälpen!!
Tog litet tag innan jag hittade hur man exporterar i Gerber format, tror att jag lyckats nu.
I alla fall, det intressanta var när jag gjorde om det till Gerber, fick bland annat detta meddelandet när jag skapade filen
"Output file: ATMEGA8 - UTVECKLING.TOP
Note: A 2 mil line was used to simulate a non-orthogonal square pad."
Jag misstänker att OrCAD 10.5.0 inte har riktigt stöd för att vrida komponenter, utan att den då ritar upp vridna komponenter med en 2 mil linje istället.
Jag tror inte jag behöver någon hjälp längre, känns som om man är lösningen på spåret....antingen har jag alla komponenter i vinkeln 0, 90, 180, 270 mm i fortsättningen, eller så letar jag denna gången upp 2 mil linjen och försöker ändra den till större...
Hmm, jag skall fundera lite på det, men tackar och bockar för det snabba svaret och för hjälpen!!