Jag kan hålla med om att de 12 padsen är onödigt stora, får nog minska ner på dem lite. De är bara pads som skulle vara till stegmotorer. De 12 effektmotstånden skulle kunna vara 6st om jag kunde få tag på effektmotstånd (icke trådlindade) på 0,5Ω. Det blev mycket billigare att bara ta 1Ω och parrallellkoppla (stavning).
Motståndsnät är ju också en bra idé eftersom de flesta bara är pull-down till diverse knappar m.m. Det finns en mycket härlig sak med de 6 ic-kretsarna (stegmotordrivare btw), de har två GND pinnar i mitten på varje sida (4st totalt). Detta underlättare ju själva routingen. Jag får nog göra om en hel del här och återkomma
Edit: Effektmotstånden kommer antagligen inte att bli väldigt varma, däremot så måste de 6 ic-kretsarna kylas ordentligt. Det står i databladet att man ska ha kylfläns som har kontakt med de 4 GND pinnarna. Jag hittar inga sådana på elfa. Förslag? Jag funderar på att köpa någon vanlig DIL-kylare från elfa och sedan ha en fläkt som blåser på hela kortet.
Edit2: En annan sak jag glömde säga. Effektmotstånden ska hållas så nära ic-kretsarna som möjligt för att undvika störningar.