Precis sådana har jag köpt från samma ställe!
Dom är klart tillräckliga för fräsning i aluminium, använd kuggremsnedväxling 2:1 och en ledskruv med stigning runt 5 mm, så får du kraften 640 N! (Motsvarar "vikten" av 64 kg!) Då har jag räknat med en ganska låg verkningsgrad på skruven på 40% (motsvarar ACME/trapetsskuv). Dessutom är det kontinuerligt, maxmomentet/kraften är 3x högre! De flesta motorer märks med elektrisk toppeffekt, dessa motorer utvecklar 200W
mekanisk effekt
kontinuerligt!
Dessa motorer är 3-fas AC-motorer (det bästa som finns inom servo) MEN det innebär att
du behöver en speciell 3-fas servodrivare som är svår att få tag på - dom har inte sådana till försäljning på pro.com (bara en annan sort som inte är kompatibel). Passande drivare är Yaskawa SERVOPACK SGD(A)-02AS/P. Dessa drivs med 230VAC och ställs in med hjälp av en dator (RS-232). Du kan ställa in maxmoment, PID-parametrar m.m.
S-varianten har ingen positionsservoloop och styrs alltså inte med step/dir-signaler utan med +/-10V för att reglera hastigheten. P-varianten har inbyggd positionsloop och kan köras med step/dir. Jag köpte mina på Ebay och dom kostade ca 2x så mycket som motorerna.
Men hittar du drivare så får du motorer som är i en helt annat klass än stegmotorer. Dom är ascoola - om jag är lite nere behöver jag bara gå ut i hobbyrummet och leka lite med mina motorer så blir jag glad igen!

Från +4000 RPM till -4000 RPM snabbare än du kan blinka! Det säger bara "pang" så har de bytt riktning. Se till att spänna fast dem i bordet innan du testar dem. Detta är riktiga industriservon. (Märks det att jag är kär i dem?

)
Arvid