Varvräknare med PIC. (Många bilder)

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5309
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Inlägg av MNorrgren »

Aaa ok, ag tror jag har hittat en annan med faktiskt. Men funkar det så enkelt att ma bara kopplar in hallsensorn direkt till picen?.
Dock pullup, såklart. Men räcker det med bara den?

Tror dock jag ska köra med en 4*7 segment display, helt grön. Så det är faktikt ganska enkelt ju.

Jaha ok, ska kolla igneom det du skrev om koden, kan va jag glömde nåt steg i den faktiskt, så enkelt.
tackar för tips:)
v-g
EF Sponsor
Inlägg: 7875
Blev medlem: 25 november 2005, 23:47:53
Ort: Kramforce

Inlägg av v-g »

Om du tror att de andra kretsarna på bilden är inblandade så glöm det de är bara för show off och för att jag itne orkade ta bort dem från labbplattan

Så sensor direkt till PIC ja (säkert bör man ha lite kondensatorer osv om man har obra miljö). Sen kör jag bara förbi med en magnet och vips :D

Kan vara något jag glömt med men jag gör som så att jag postar den delen av koden i första inlägget sen.
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5309
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Inlägg av MNorrgren »

Hehe ja misstänkte det hörde till men kanske inte fallet då:P.

Men ja det är klart, lite för avstöringen men annars låter det enkelt. Ska prova så snart jag hinner. Ska mäta varvtal på lite olika prylar så.

Gör så, ska kika igenom det lite, se vad som fattas eller som är fel i min. Orkar dock inte göra det nu, måste isf släpa mig ner i källaren o starta upp flashdatorn. orkar inte ikväll haha. Snart ut o festa med jue.
v-g
EF Sponsor
Inlägg: 7875
Blev medlem: 25 november 2005, 23:47:53
Ort: Kramforce

Inlägg av v-g »

citizendildo:Har fixat utlovad kod. Fråga gärna om det är något segment som förundrar. 8)
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5309
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Inlägg av MNorrgren »

Ja, men jag tackar och bugar. Mycket vänligt av dig.

Ska se om jag får rätt på det nu.
Skriv svar