Finns det intresse av att köpa NYA MPG för CNC

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Vicke
Inlägg: 72
Blev medlem: 22 november 2005, 20:05:14

Nya priser från UTTIS !!!

Inlägg av Vicke »

-som allt vanligare på detta forum får man ofta svar på vad andra kan köpa helt andra grejor för och ett antal som flummar ut i annat :(
Frågan gällde ju inte VAR andra hade köpt sina "potetiometrar"

Min tanke var att kunna ebjuda ett antal personer BRA grejor och att jag hade gjort den stora hackan av ~ 160:- efter tull, banktransfer, frakt mm

På min fråga om det fanns något intresse så fick vi svaret att även UTTIS kan erbjuda denna tjänst ännu billigare!!!
så jag överlåter penga-förtjänsten till honom. Hoppas han står för sina möjligheter.


Jag tackar för mej
och de som redan har beställt av mej har självklart möjligheten att anullera ordern och köpa av Uttis :)
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Inlägg av PeterH »

Vicke: jag förstår att du blir lite lack, men förstå en sak, det här är ett forum som till stor del består av fattiga studenter, ungdommar som precis upptäkt att elektronik kan vara kul men också slipade gamla rävar som inte finner något hedervärt i att försöka tjäna så mycket som möjligt... (nu säger jag inte att du försöker skinna någon, 160:- är inte speciellt bra förtjänst med tanke på det jobb som du säkert skulle lagt ner).

MEN... i det här forumet försöker alla hjälpas åt att hitta bästa möjliga produkt för minsta möjliga peng! (som jag upplever det i alla fall). Så jag tror inte att Uttis prisförslag var menat att såra eller påstå att du var dyr, det var helt enkelt ett alternativ (som kanske inte blir av?) Det skulle ju vara ganska surt för någon ung kille eller tjej som precis lagt ner tre månaders inkomst (månadspengen) på en pryl som någon sen kan erbjuda lite billigare, även om det bara handlar om tior (kan vara mycket när man är ung) :wink: Så alla dessa utsvävningar på alternativa produkter handlar egentligen också om samma sak, att dom som är oerfarna/okunniga skall få hjälp att hitta alternativ som kanske räcker till deras behov och passar deras ekonomi bättre...

Jag tycker din MPG var både intressant och prisvärd, men jag har andra planer på MPG (får se om det lyckas och funkar bra). Så mitt råd till dig är: Erbjud din MPG till det pris du vill ha, dom som litar på att just din service är vad dom vill ha och tycker ditt pris är okej kommer att kontakta dig. Andra kanske handlar av Uttis om han lyckat hitta en liknande till bättre pris (?) Men jag tror i slutändan att dom du vill ha som kund ändå förstår skillnaden på äpplen och päron (dvs. skillnaden på din och andra MPG:er) och därför köper den produkt som passar deras behov.

/PeterH
Användarvisningsbild
blackadder
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 juli 2007, 21:23:40
Ort: Dingle

Inlägg av blackadder »

Vicke: Jag är intresserad av din MPG. Vet inte hur många ingångar jag får över plus att jag inte är intresserad av nödstopp o.dyl på den.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Vicke: Om du vill sälja något, så passar Köp / Sälj / Återförsäljare bättre.
Här (Mekatronik) diskuteras olika lösningar och vart man kan få tag i det på bästa/billigaste sätt.
Användarvisningsbild
Knotas
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 juni 2007, 23:02:06
Ort: Trollhättan

Inlägg av Knotas »

Jag instämmer helt.
Det är ju ett diskussionsforum där man tipsar och hjälper varann.
I Mekatronik-tråden kan man undersöka intresse men när man är redo att sälja något är det i Köp/Sälj/återförsäljare man ska annonsera.
Redo är man när man har bilder, datablad och ett pris på varan, helst inkl. frakt.
Har man inte varan hemma vid annonstillfället är det också relevant att ange leveranstid.

För min del tror jag det finns marknad för både Vickes lösa MPG och Uttis MPG-låda.
Vicke
Inlägg: 72
Blev medlem: 22 november 2005, 20:05:14

-fritt att tycka vad man vill.......

Inlägg av Vicke »

-ja, det kanske är bättre att ta köp/sälj sidan men detta var en FRÅGA om vilka som tyckte det verkade intressant. Jag tycker att svara på en sådan fråga med att Elfa har grejor för 40:- eller liknade är ju som goddag yxskafft eller?
Hade det inte varit intressantare för alla att få fram fakta om just denna produkt. Vi kanske hade blivit ett 30 tal och fått änn bättre pris än 680:- som var min sista förhandling med tillverkaren.

För de som var seriösa och intresserade av HEDSS grejor skiter nog om jag har 15" däck på min bil :D

Det är min åsikt o den står jag för. Det har ju inte så mycket med min fråga att göra. På ett forum blev 2 stollar så impade av att bott i samma stad så att mekatroniken dog ut !! Varför inte bara skicka et PM i sådana lägen.
Samma sak måste ju du uppleva jojje, antar att du kan tycka tt det är orelevant med annat på dina monteringssidor
Jag är inte sur -konstaterar bara faktum :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Detta ändrade ingenting, jag tycker likadant fortfarande.
Vicke
Inlägg: 72
Blev medlem: 22 november 2005, 20:05:14

Inlägg av Vicke »

Knotas skrev:Jag instämmer helt.
Det är ju ett diskussionsforum där man tipsar och hjälper varann.
I Mekatronik-tråden kan man undersöka intresse men när man är redo att sälja något är det i Köp/Sälj/återförsäljare man ska annonsera.
Redo är man när man har bilder, datablad och ett pris på varan, helst inkl. frakt.
Har man inte varan hemma vid annonstillfället är det också relevant att ange leveranstid.

För min del tror jag det finns marknad för både Vickes lösa MPG och Uttis MPG-låda.
hmm -om du hade titta på min sida 2 dagar efter förfrågan hade du sett:
MPG ratt 680:- MPG låda 1050:- posten porto för frakt tillkommer.
Vad har en förfrågan med köp/sälj o göra?
Vicke
Inlägg: 72
Blev medlem: 22 november 2005, 20:05:14

Inlägg av Vicke »

jojje skrev:Detta ändrade ingenting, jag tycker likadant fortfarande.
I mekantronikforumet:
Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
2007.07.09: Har rensat upp lite på förstasidan mm mm

Vad är skillnaden, ger du bort dina grejor då eller?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Skillnaden är att du vill sälja något, jag ville ha hjälp med utvecklingsarbetet.
Vicke
Inlägg: 72
Blev medlem: 22 november 2005, 20:05:14

Inlägg av Vicke »

jojje skrev:Skillnaden är att du vill sälja något, jag ville ha hjälp med utvecklingsarbetet.
kommentar är ju lite överflödig men jag kunde bara inte låta bli :lol:
Jag var ju hur som helst ärlig i mitt budskap.

ett klipp från din utvecklings sida:

Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
2007.07.09: Har rensat upp lite på förstasidan.

Nu börjar jag bli klar med lillasyster. Här kommer några bilder. Mera kommer när jag varit å köpt färg.
Vilken färg ska jag ha föresten? Samma som storasyster eller röd, som dom flesta andra av mina maskiner?

Data:
Bordet: X=650 x Y=400 x Z=80
Arbetsyta: X=500 x Y=324 x Z=80
Maxmått: ca X=800 x Y=650 x Z=500
Kontroller: A3979SLP
Stegmotorer: 57STH41
Vikt: ca 12kg
Vikt utan motorer: <10kg

Kontroller och stegmotorer kan med fördel användas till större maskin när behovet uppstår.

Kommer att säljas helt nyckelfärdig eller i byxsats.

Priser:
Nyckelfärdig: XXXX:- + frakt.
Byxsats: XXXX:- + frakt.
Byxsats, förutom elektronik & motorer: XXXX:- + frakt.
T-mutter: 12:-/st


Inga flera beställningar tas emot för tillfället. Jag håller på att färdigställa dom första 33st som redan är sålda.
Om någon eller några månader, när utvärderingarna är klara, kommer jag att tillverka nya byxsatser och helt färdiga maskiner.
Användarvisningsbild
blackadder
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 juli 2007, 21:23:40
Ort: Dingle

Inlägg av blackadder »

Som jag fattade det så var det mer en förfrågan om samköp.........


fast Jojje kanske blev sur för att hans trådar inte låg på översta plats för en millisekund :lol:
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Jag är inte sur, varför skulle jag vara det?

Vicke ville ju inte vara med å leka längre, för att någon annan kunde erbjuda samma sak. Snacka om att vara lättstött.

Lägg ner nu och flytta över till Köp/Sälj, å försök övertyga varför man ska köpa just din (vickes) MPG. Eller fortsätt här, men bli inte lessen om någon annan hittar liknande saker. Finns säkert ännu flera MPG'er där ute som väntar på en köpare. :D

Föresten blackadder. En av mina trådar ligger överst hela tiden, den är klistrad. :lol:

Vicke:Om någon eller några månader, när utvärderingarna är klara, kommer jag att tillverka nya byxsatser och helt färdiga maskiner.
Då lägger jag in det i Köp/Sälj förståss.
Användarvisningsbild
Knotas
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 juni 2007, 23:02:06
Ort: Trollhättan

Inlägg av Knotas »

Jag är i vilket fall fortfarande intresserad av en MPG-låda.
När jag fått reda på funktionerna på de två vridpotarna, knappen på sidan och sett en pinout på kontakten så ska jag ta ställning till om jag beställer eller inte. Priset är helt ok för min del.

Kan den ena vridpoten vara X,Y,Z-väljare och den andra puls x1, x10, x100 ?
Knappen på sidan, är det möjligtvis ett handhålldon?
Vicke
Inlägg: 72
Blev medlem: 22 november 2005, 20:05:14

Okey jag erkänner allt....

Inlägg av Vicke »

så det blir lugnt på forumet. Kalla mej gärna lättstött men med viss rätt :)
Jag har varit i kontakt med fabriken i Hong Kong 5 gånger de sista dagarna för att få fram bra priser och det tycker jag mej fått.

Jag jobbar ju inte på Röda korset det finns ju ekonomi oxå.
Hela idén var ju att införskaffa en MPG till jäkligt bra pris för alla.
Jag har sett HEDSS mpg-låda på ebay för ca 2500:- i USA, exakt den som jag kunde få fram för 1050:- + 51:- porto. Själv var jag beredd att betala 2000 spänn innan jag fick min kontakt.

Så är livet, ber om ursäkt till alla som blev trampade på tårna :wink:
-på tal om annat, så lyser solen här och 25 grader :D
Skriv svar