mullemeck>> I stället för plexiglas kan du sticka till en hobby affär och köpa polykarbonatplast (huvplast klar). Det finns i flera olika tjocklekar.
Det är väldigt lätt böjligt, vi brukar använda det till att ersätta trasiga fönster på vår lada.
Ahh kanske kan vara något, har nästan lyckats böja till en plexibit nu , ska limma och slipa lite på den så får vi se hur det blir när den sitter på snurran.. Blir det dåligt så ska jag fixa sån "huvplast" och se om man kan få det bättre med den.
Så efter flera dagar av hårslitande felsökningar och reparationer är nu Ledsnurran återigen i funktionsdugligt skick.
Här är en liten film som först visar den vanliga animationen (har inte orkat göra nån ny) och sen så flippar jag en switch och kör lite pong. Min vänstra hand är bättre än min högra
Så nu är ledsnurran så gott som klar, bara en skyddskåpa, men det får fixa sig senare, ska börja på nya projekt.
Hittade en batterieliminator som är specad till 12v 4.8VA 400mA som jag tänkte använda till snurran. Dock så drar snurran ca 450-470mA i några sekunder medans den varvar upp och landar sen på drygt 300mA
Kan batterieliminatorn funka eller kommer den brinna upp?
Ställer nu ledsnurran på hyllan tills jag springer på nån bra genomskinlig skyddskåpa. Ska lägga upp lite slutgiltliga bilder ikväll när det har blivit lite mörkare så kameran kan fånga bilden.
Måste bara påpeka att det här är ett av de projekt som inspirerat och imponerat mig mest. Fortsätt såhär, ser framm emot ditt nästa projekt, vad det nu än blir