Huggbäverns synttråd (nytt namn)

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Re: Huggbäverns synttråd (nytt namn)

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Lödade filtret i går. JAAAAA, JAG VET att det fan inte heter "lödade", vilket hela kommuniteten härinne också vet, men måste ju retas också. (Det heter ju "LÖDDE").
Och jag lödde VCA/ADSR-kortet nyss.
Fattas komponenter och får lite hastigt skicka en order till Electric Druid för att få hem ett ADSR-chip.

VCF-kortet:
Florian_VCF.jpg
VCA-kortet:
Florian_VCA.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Zhorts

Inlägg av Zhorts »

Nu har jag läst mig igenom hela tråden från början till slut, och även om inte syntar direkt har någon stor del i mitt liv så är det alltid roligt att läsa om någon som är hängiven och brinner för något, och som får prata (skriva?) om sitt favorit-ämne. Men jag har en halv föraning om att det inte är syntarna som slutprodukt som egentligen lockar, utan de första 90% av byggandet av dom, och kanske saliv-produktionen som uppkommer när man hittar något nytt och spännnade i en gammal tidning? :lol:

Oavsett, "heja heja!"
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Det är nog lite av varje. Nu ska jag bygga ett rack till dessa två syntar - Florian och Soundlab. Jag ska se till att det får plats några fler moduler och är i valet och kvalet här; jag har några färdiga moduler jag skulle vilja använda till dessa två men de var ju tänkta till det stora schabraket ... :humm: .
Skriv svar