Jag har så f...t svår för detta med Wifi, routrar. Jag har en TP-link TL-MR 3420. Den är ansluten till grannens router, via en LAN-kabel. Det fungerar men går lite saktare än om jag stoppar in lan-kabeln direkt i min laptop i stället för att gå wia min router och WIWI till datorn. Direkt in så har jag ca 250 Mbit/s och wia WIFI sjunker det till ca 100 Mbt/s. det är inga problem , hastighetenär Ok i alla fall.
Nu till min fråga. Jag har fått min Anycubic kobra att ansluta till samma router men hur får jag kontakt med den från anycubic slicer i min laptop. Det visas en QR-code i skrivarens display. Om man läser in den i mobilen så får man en länk till cloud-uneverse. Den är bortåt 100 tecken lång och omöjlig att skriva in i datorn. Man vet inte vad som är nollor i eller eller L för det är ju ingen skillnad på de tecknen. Jag vill inte in i något moln med min mobil. Jag vill ansluta datorn till skrivaren så jag slipper springa med ett minneskort mellan dator och skrivare. Att det skall vara så j...a tilkrånglat nu för tiden.
Koppla anycubic kobra till datorn
- SeniorLemuren
- SeniorLemuren
Re: Koppla anycubic kobra till datorn
Japp. Det fungerar. Jag hade gjort rätt men jag väntade inte tillräckligt länge för att skrivaren skulle hitta datorn. Efter en liten stund så ploppade skrivaren upp på laptopen.