Hej alla,
Jag är väldigt ny på 3D-utskrift men har viss praktisk kunskap. Jag kör RAMPS 1.4 med Repetier firmware och absolut ingenting fungerar på min stegmotor (https://www.oyostepper.es/category-7-b0 ... A-23 .html) mobil.
Min gamla kontroller gick sönder (eftersom jag av misstag bytte spänningsförande och jordledningar, vilket gjorde att kontrollenheten brann ut), jag köpte en ny kontroller och en ny LCD (RepRapDiscount Full Graphics Smart Controller) och kunde konfigurera LCD-skärmen och använda Repetier-firmware . När jag först slog på skrivaren med den gamla styrenheten flyttade min x-axelmotor en gång (till vänster) och flyttade sig aldrig igen.
Den fasta programvaran som laddades upp till kortet var bra, jag har försökt ansluta de fyra ledningarna från x-axelns motor (jag valde bara en att fokusera på tills jag fick det att fungera) till kortet i olika konfigurationer, och har använt de manuella RepetierHost-kontrollerna och LCD-kontrollerna, men inget som får denna motor att röra sig.
Dess displayposition ändras på LCD-skärmen och på min dator, men själva motorn gör ingenting. Den blir inte ens varm eller låter, även om motorn i sig inte verkar vara skadad, eftersom lysdioden tänds när jag ansluter den till dess kablar och manuellt vrider motorn (detta är ett gammalt test jag hittade på nätet ).
Kan det vara något fel med hur jag konfigurerade firmware? Vilka vanliga inställningar kan jag ha missat när jag konfigurerade firmware som hindrar motorn från att röra sig?