Värt Att Inhandla en Svarv?

Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32580
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Värt Att Inhandla en Svarv?

Inlägg av säter »

Hur är prisbilden på en begagnad Blomqvist-svarv?
John Eriksson
Inlägg: 478
Blev medlem: 30 december 2006, 22:53:06
Ort: Bollnäs

Re: Värt Att Inhandla en Svarv?

Inlägg av John Eriksson »

Senast redigerad av John Eriksson 24 april 2024, 17:47:25, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Teknikern
Inlägg: 7062
Blev medlem: 29 juni 2007, 14:09:48
Ort: Sköldinge

Re: Värt Att Inhandla en Svarv?

Inlägg av Teknikern »

Skulle jag välja blev det Blomkvistarn alla dar i veckan, för evigheter sen innan jag började på verkstadsskolan suktade jag efter en Emco Unimat, tack gode gud säger jag bara att jag inte fick råd att köpa eländet, sicket skit det var när jag många år senare såg den live. Jag skulle inte ens vilja ha den om jag så fick den gratis.

Blomkvistsvarven körde jag lite i slöjden, en stabil och helt okej maskin för småjobb.
Användarvisningsbild
hawkan
Inlägg: 2645
Blev medlem: 14 augusti 2011, 10:27:40

Re: Värt Att Inhandla en Svarv?

Inlägg av hawkan »

Den rostiga blomqvisten, såg den på blocket och ratades. Men kanske nån gillar det.

Luxcut såg intressant ut, inte för att jag vet vad det är, men den ser lite större och stabilare ut på något sätt.
H.O
Inlägg: 5720
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: Värt Att Inhandla en Svarv?

Inlägg av H.O »

Tyckte också Lux Cut'n såg trevligare ut än Blomqvisten. Verkar vara en Taiwanesisk maskin och de är ju vanligtvis inte skräp. Här finns en del info/historia och "några" bilder på den i olika kostym, bland annat just Lux Cut: http://www.lathes.co.uk/taiwan/
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18445
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Värt Att Inhandla en Svarv?

Inlägg av 4kTRB »

Kollar på den här videon och inser vad tyst Proxxon PD 250 är i förhållande till mycket annat.
Väldigt trevligt ljud.

Skriv svar