Skära ett litet fyrkantigt hål i en etikett (hur?)

vespaman
Inlägg: 21
Blev medlem: 11 december 2007, 22:13:58
Ort: Sundbyberg

Re: Skära ett litet fyrkantigt hål i en etikett (hur?)

Inlägg av vespaman »

Hah. Tack @SeniorLemuren!
Nu har jag roterat runt från stans till cameo till curio till xtool M1, men CNC+dragkniv är nog vägen framåt för mig. Även om cameo/curio/xtool M1 är mer färdiga, så känns de samtidigt väldigt begränsade (undantaget M1 i viss mån).
Bygger jag ihop en enkel CNC kan jag optimera den precis till mina behov och den blir lite mer framtidssäker. Ser att det finns folk som kör samma typ av dragkniv som cameo & co kör med, på sina CNC.

Jag fick ett infall att man skulle kunna montera en dragkniv på min ytmonterare, men kom på att den redan har för mycket maskintid, och jag vill inte besudla den med mer jobb. Däremot så vore det intressant att köra OpenPnP på CNC:n, så man kan använda vision (varje label blir ett mönsterkort med fiducials) så slipper man alignment problem. Tänker vidare att man även kan applicera själva labeln mha samma maskin isf. Pick & place, bara lite annorlunda komponent..
Men det kanske finns motsvarande vision på CNC FW/SW?

Längre startsträcka för mig, men å andra sidan roligare, nu får jag ju lära mig mer om CNC på kuppen. :)
Skriv svar