Att skriva PHP tillsmmans.

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
guckrum
Inlägg: 1691
Blev medlem: 19 juni 2012, 09:04:27
Ort: Lund

Re: Att skriva PHP tillsmmans.

Inlägg av guckrum »

Varför tror du det?
Tror? Det är en bra arkitektur. Eagle är ett exempel. Cadence och Synopsys verktyg är andra.
Användarvisningsbild
anders_bzn
Inlägg: 5462
Blev medlem: 17 december 2008, 19:22:18
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Re: Att skriva PHP tillsmmans.

Inlägg av anders_bzn »

GIT
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Inlägg: 3846
Blev medlem: 15 april 2017, 18:06:15
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Att skriva PHP tillsmmans.

Inlägg av Mickecarlsson »

Alla dagar
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14188
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Att skriva PHP tillsmmans.

Inlägg av swesysmgr »

MiaM skrev: 7 augusti 2023, 20:03:50 Nej, min erfarenhet är att git inte är enkelt att lära sig.
Särskilt svårt är det inte heller, ett par timmar max för någon som kan programmera och är lite motiverad. Det finns väldigt bra instruktioner för både git klienten och GitHub och färdiga klienter med och utan gui och hur man integrerar dem i t.ex. vscode eller Intellij.

Jag använde Mercurial mer förr men marknaden har valt git och man måste inte använda GitHub.
MiaM
Inlägg: 9990
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: Att skriva PHP tillsmmans.

Inlägg av MiaM »

Problemet är väl hur otroligt svårt det är att lära sig om man inte är motiverad. Motivation går inte att typ ta fram ur nån magisk burk...
Shimonu
Inlägg: 295
Blev medlem: 21 oktober 2015, 22:44:33

Re: Att skriva PHP tillsmmans.

Inlägg av Shimonu »

git i sin grund är relativt rakt fram, någon gav exempel tidigare på hur man bidrar med ändringar och hämtar andras ändringar. Ingen har riktigt rört merge vs rebase eller vad som händer när saker börjar gå fel. Då kan det såklart bli lite jobbigt men git är väldigt säkert gällande att behålla integriteten på filerna. Även om man gör misstag går det att gå tillbaka till ett tidigare tillstånd, så länge filerna var sparade på något vis med git, commit eller stash. Är man få och jobbar nära varandra så är git väldigt smidigt, när projekten blir större får man börja tänka till vilket strategi man har.

Jag har jobbat med git i nästan 10 år nu och använder det även hemma men jag tyckte det var förvirrande i början så jag förstår att vissa tycker det. Det är däremot värt att lära sig, är man som sagt få så lär man inte stöta på så mycket problem bara man använder de kommandona som gavs exempel på tidigare.
Skriv svar