Byte av battericeller till Acer TravelMate 722TXV (bärbar dator)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Skull Kid
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 mars 2023, 18:01:04

Byte av battericeller till Acer TravelMate 722TXV (bärbar dator)

Inlägg av Skull Kid »

Hej!

Jag har ett dilemma där jag inte fotade hur det såg ut i detta specifika batteri till min nyinköpta Acer TravelMate 722TXV bärbara dator. Batteriet har beteckningen BTP-1931 och är inte helt lätt att få tag på, så jag beslöt mig att försöka på mig att öppna och se hur det såg ut inuti och möjligen ersätta de döda cellerna.

Problemet är att jag inte kommer ihåg hur allt låg när jag öppnade batteri höljet... så om någon vet hur dessa kablar skall vara lödda så tveka inte att höra av dig!

Den första bilden är min, den andra är ifrån internet där man ser hur de låg och även vilket håll (där man ser ränderna som går inåt på cellerna).

Tack på förhand!

/Skull Kid
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Akai
Inlägg: 1345
Blev medlem: 21 oktober 2016, 21:14:49
Ort: Västmanland, Norra

Re: Byte av battericeller till Acer TravelMate 722TXV (bärbar dator)

Inlägg av Akai »

Är det samma batteri som sitter i acer ferarri 3400? isf har jag nog ett dött batteri och kan kolla. Det ser väldigt bekant ut
Skull Kid
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 mars 2023, 18:01:04

Re: Byte av battericeller till Acer TravelMate 722TXV (bärbar dator)

Inlägg av Skull Kid »

Akai skrev: 24 mars 2023, 19:31:08 Är det samma batteri som sitter i acer ferarri 3400? isf har jag nog ett dött batteri och kan kolla. Det ser väldigt bekant ut
Intressant... ska kolla.

Ändring: Tyvärr inte... men det är ganska snarlikt på bilderna.
Skull Kid
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 mars 2023, 18:01:04

Re: Byte av battericeller till Acer TravelMate 722TXV (bärbar dator)

Inlägg av Skull Kid »

Upptäckte att väldigt mycket inte fungerar på denna specifika Acer-datorn... lyckligtvis har jag en ersättare med liknande hårdvara för mitt ändamål.
Skriv svar