GÖR OM GÖR RÄTT!
Jag brukar designa en layout i Adobe Illustrator, printa ut och tejpa på plåten, körna och borra men nu tejpade jag plåten, måttade med linjal och körnade.
Sedan borra-borra. Tyvärr blir det fnas när jag borrar i så tunn plåt, borret griper ibland tag i plåten och likt en bila hugger för sig av mjuk vävnad i handen, eller greppar tag i plåten och vriden till den eller eljest skapar "borrfnas", sådant man tar bort med en "deburrer". Jag använder 1ett 10mm borr och/eller en halvrund nålfil.
Drömmen hade varit ett pelarborr, och ska bara notera att det vinkliga Biltema-stativ jag har till min "powerdrill" betyder så oändligt mycket mer än att stå och borra på frihand.
Dagens färger är blå, gul, grön och off-white. Blandar man två (eller fler) färger blir resultatet roligare. Idag blev det grönt och gult.
Till middag blev det tonfisksallad, men med räkor istf för tonfisk. Tonfisk har jag i frysen och överväger något smaskens till helgen. Hursomhelst tror jag att hur jag än ansträngde mig kokade jag riset lite för länge och grönsakerna (hustrun skänkte mig en burk) var lite för blöta och salladen om än ätlig, blev lite blaskig.
Här är i alla fall dagens middag (jag hade gått ner 4 kilo i helgen då jag varit sängliggande halvtannat dygn och totalt saknade ork och lust att äta och tyvärr också att dricka - så mycket är nog pga uttorkning) som jag ivrigt glufsade i mig, jämte panelen som fått lite text, fyra potar och fem kontakter. De två stora hålen ska ge en glimt av röret, vilket jag lött dit fel (två ben förväxlade). Dessutom ska jag göra en del modifieringar.
Efter helgens sjukdom börjat livslusten komma tillbaka, planering för kommande event (imorgon fm i Partille

PS. Det kan ha att göra med några bokstäver (PFM, BMC, OMD, DDT ...), men det där med mat och hur man äter är lite viktigt för mig. Hur andra äter bryr mig inte i ryggen, men jag blir sur när andra har åsikter min mat. Just intagandet av mat är en speciell process där gaffel OCH kniv används innovativt och i en skön harmonisk dialog. Däremot äts sallad med bara ett instrument - gafflen.
PPS. Jag hittar inte så mycket på U-tuben om just den här modulen mer än den här och några andra av samma skapare. Här visas att modulen också kan användas som dist-modul.