A: Reparatör sökes

okhan
Inlägg: 425
Blev medlem: 2 december 2015, 11:47:31

A: Reparatör sökes

Inlägg av okhan »

Vi söker reparatör i Malmö som kan jobba med syntar, förstärkare PA mm. Du ska kunna jobba med rör och halvedare. Erfarenhet är ett krav.

www.vatanseverljud.se
www.facebook.com/vatanseverljud
Användarvisningsbild
adent
Inlägg: 4094
Blev medlem: 27 november 2008, 22:56:23
Ort: Utanför Jönköping
Kontakt:

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av adent »

Coolt, kan ni leva på det alltså?
Akai
Inlägg: 1345
Blev medlem: 21 oktober 2016, 21:14:49
Ort: Västmanland, Norra

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av Akai »

Den där tjänsten hade jag nog stortrivts i, men jag kommer inte att flytta till Malmö :)
Användarvisningsbild
newbadboy
Inlägg: 2426
Blev medlem: 16 september 2006, 19:16:28
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av newbadboy »

Köpte en signal generator av Okhan inne på hans firma. Trevlig kille och trevlig liten firma som nog har rätt mycket :)
okhan
Inlägg: 425
Blev medlem: 2 december 2015, 11:47:31

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av okhan »

Ingen som är sugen? Vi har även behov av reparatör för hifi där arbetsuppgifterna mestadels handlar om att laga stereoförstärkare, vinylspelare, bandspelare mm.
MiaM
Inlägg: 9903
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av MiaM »

Halvgammal tråd, men allmänt så gissar jag att det är nog en bra bit svårare att hitta nån som är bra på både rör och halvledare än typ två deltidare där en är bra på rör och den andra bra på halvledare? (Hifigrejerna och PA-synth-grejerna är det väl däremot inte så stor skillnad på att reparera).
okhan
Inlägg: 425
Blev medlem: 2 december 2015, 11:47:31

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av okhan »

Jag är i behov av två anställda så det blev lite oklart nu kanske.
Söker alltså två personer och det går bra att den ena är mer inriktad på Hifi då jag har lyckats redan ta in en på provanställning vad gäller rör-sidan.

Mia, du är inte sugen på jobba? Har läst på på facebooktrådar att du har koll :)
MiaM
Inlägg: 9903
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av MiaM »

Lite långt bort och lite svårt att distansarbeta reparationer, men tack för erbjudandet :)
okhan
Inlägg: 425
Blev medlem: 2 december 2015, 11:47:31

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av okhan »

Har lyckats rekrytera sedan jag skapade tråden men söker nu ytterligare en reparatör.

Denna gång är det önskvärt att man har god vana att reparera hifi såsom förstärkare, bandspelare, skivspelare mm.

Om du läser detta och känner att det kan vara något för dig är du välkommen att mejla oss.

www.vatanseverljud.se
H.O
Inlägg: 5683
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av H.O »

Väldigt väldigt kul att de jobben fortfarande finns!
Det var typ mitt drömjobb när jag gick el- tele för ~30 år sedan. Valde att läsa ett 3:e år på gymnasiet i Halmstad, med fokus på saker som VHS-bandspelare, tjock-TV, CD-spelare och sådana moderniteter.

Det blev aldrig något reparatörsjobb, eller det blev det fast initialt flygmaskiner istället för hemelektronik.

Hoppas ni hittar rätt kandidat!
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18279
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: A: Reparatör sökes

Inlägg av 4kTRB »

adent skrev: 7 september 2022, 11:41:39 Coolt, kan ni leva på det alltså?
Besökte i höstas en klädbutik som ligger på landet, i en gammal lada, utanför stod en van parkerad
med mycket snygg motivlack föreställandes ett rör över hela sidan. Och det var även
firmans namn motivlackat men kom mig inte för att ta en bild. Tänkte frågat när jag
var i butiken men det var mer folk där än vanligt och alla verkade upptagna.
Talade sedan med en på elektronikfirman och den bilen hade setts till någon gång
tidigare, trodde de var från örebrotrakten och reparerade/servade rörförstärkare.
Så det går nog leva på om man har råd att ha en så fin van.
Skriv svar