LightBurn underligheter med trial

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
SeniorLemuren
Inlägg: 7779
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

LightBurn underligheter med trial

Inlägg av SeniorLemuren »

I går körde jag min trial av LightBurn sista dagen av 30. I dag skulle jag varit tvungen att köpa det. Men när jag startar programmet i dag så har jag plötsligt fått 30 dagar ytterligare trial utan att ha gjort någonting med programmet i denna dator. Däremot så installerade jag i går en ny trial i en annan dator som är ansluten till mitt lokala nätverk och där fick jag ju 30 nya trialdagar. Kan det ha något att göra med att jag helt oförmodat fått 30 dagar i den dator som i dag skulle varit noll, via nätverket? Jag tackar ju förståss och tar emot en månad till. :)
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: LightBurn underligheter med trial

Inlägg av Glenn »

Dock bryter du troligen mot licensavtalet oavsett. Sen kan man ju avgöra själv om man vill bry sej om det eller inte.

Men när jag jobbade med mjukvaruinstallationer så kom användare ofta på kreativa sätt att gå runt spärrarna,
men det hjälps ju inte när problemet är att man bryter mot avtalet ändå.

Och är man ,som jag var, satt att hantera detta i sitt jobb så kan man liksom inte blunda för felen, för då får man
ju garanterat FAN för det vid en licensrevision, alltså måste allt vara 100% rätt.

(Och det finns otroligt konstiga lydelser i olika licensavtal om man faktiskt läser dom)

..hemma på sin egen dator kan man ju vara så avslappnad som man vill med sånt :)
Skriv svar