Komponentschopen

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
helmut
Inlägg: 318
Blev medlem: 26 januari 2007, 23:48:03
Ort: västerås

Komponentschopen

Inlägg av helmut »

Fick upp en annons på detta forum. Det här företaget ligger i Västerås. Funderar på om det är killen som jobbade på Mikrokitt och tog över deras lager som driver företaget. När Mikrokitt la ner skulle efterträdaren inte sälja komponenter till privatpersoner.
Fast lite synd att vi som bor i Västerås måste beställa komponenterna och få dessa levererade med posten
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11327
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Re: Komponentschopen

Inlägg av Klas-Kenny »

helmut skrev: 19 februari 2021, 22:04:53 Fast lite synd att vi som bor i Västerås måste beställa komponenterna och få dessa levererade med posten
Läste på deras hemsida att de levererar redan till nästa vardag, om man beställer innan 17.00.
Som jag förstår har de inget eget lager över huvud taget, utan beställer bara allt ifrån Farnell. Och om de ska lyckas få fram beställningarna så snabbt måste rimligtvis Farnell skicka direkt hem till dig som beställer.
Således finns det ju inte mycket att hämta på plats i Västerås..
Användarvisningsbild
anders_bzn
Inlägg: 5454
Blev medlem: 17 december 2008, 19:22:18
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Re: Komponentschopen

Inlägg av anders_bzn »

Jag har provat att beställa genom dem. Det fungerade bra. Tyvärr erbjuds inte brevfrakt så det blir dyrt om man som jag bara beställde fem kondensatorer.
helmut
Inlägg: 318
Blev medlem: 26 januari 2007, 23:48:03
Ort: västerås

Re: Komponentschopen

Inlägg av helmut »

Kan man beställa från farnell som privatperson. Företaget verkar ha allt som jag behöver men har tidigare inte sålt till privatpersoner och kan man betala via Klarna?
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23611
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: Komponentschopen

Inlägg av Henry »

Som privat blir det kalla handen på Farnell.
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8266
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: Komponentschopen

Inlägg av X-IL »

helmut skrev: 19 februari 2021, 22:04:53 Fick upp en annons på detta forum. Det här företaget ligger i Västerås. Funderar på om det är killen som jobbade på Mikrokitt och tog över deras lager som driver företaget. När Mikrokitt la ner skulle efterträdaren inte sälja komponenter till privatpersoner.
Fast lite synd att vi som bor i Västerås måste beställa komponenterna och få dessa levererade med posten
Ja det ser ut som att det är Jimmy som börjat tillhandahålla denna tjänsten. Väldigt länge sen jag pratade med honom nu. Får nog höra av mig idag.
Skriv svar