CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
- tecno
- Inlägg: 27229
- Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
- Skype: tecnobs
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
Trollet här på forumet.
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
HTML5 versionen behöver ses över, kör man med de inställningar du säger så sjunker inte bitarna, de står still högst upp tills man trycker space.
Skulle man under en spelomgång drifta sig till att kolla vilka tangenter som var vad så fortsätter spelet i bakgrunden (vilket ju inte är ett problem tack var den första buggen) när man sen trycker accept hamnar man i huvudmenyn, och ens runda fortsätter ändå i bakgrunden..
men jag fick 99 poäng i alla fall
Och man måste alltså hitta på ett nytt username för varje highscore annars får man upp "Oops! Username already exists. Do you want to save an empty username?"
Skulle man under en spelomgång drifta sig till att kolla vilka tangenter som var vad så fortsätter spelet i bakgrunden (vilket ju inte är ett problem tack var den första buggen) när man sen trycker accept hamnar man i huvudmenyn, och ens runda fortsätter ändå i bakgrunden..
men jag fick 99 poäng i alla fall

Och man måste alltså hitta på ett nytt username för varje highscore annars får man upp "Oops! Username already exists. Do you want to save an empty username?"
Senast redigerad av AndLi 5 september 2020, 19:25:19, redigerad totalt 1 gång.
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
--
När du spelat 50 bitar börjar de falla ner i Level 1 .
Efter ytterligare 50 ökar den till Level 2 och de faller ännu fortare.....
Osv...
MagI
---
När du spelat 50 bitar börjar de falla ner i Level 1 .
Efter ytterligare 50 ökar den till Level 2 och de faller ännu fortare.....
Osv...
MagI
---
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
Magi5, hur mycket betalt får du för att lura dit folk?
Med tanke på att du idogt gör reklam för tetris/blockout, så måste det ju betyda att du får betalt för reklamen du gör.
Med tanke på att du idogt gör reklam för tetris/blockout, så måste det ju betyda att du får betalt för reklamen du gör.
- Electricguy
- Inlägg: 12440
- Blev medlem: 15 augusti 2007, 16:52:14
- Ort: Kälmä' typ..
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
Antingen betalt, alldeles för mycket fritid och inga bekanta pga. social inkompetens eller behov av vårdboende..
Är det inte bättre att göra något produktivt med sin tid istället för att försöka sig på någon sorts kukmätartävlig med andra, uppenbarligen ointresserade personer över ett obskyrt spel?
Är det inte bättre att göra något produktivt med sin tid istället för att försöka sig på någon sorts kukmätartävlig med andra, uppenbarligen ointresserade personer över ett obskyrt spel?
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
...
Så det är inte produktivt att koda ett BlockOut spel med sql scoreboard?
Jösses....
MagI
Så det är inte produktivt att koda ett BlockOut spel med sql scoreboard?
Jösses....
MagI
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
Koda är en sak, men vad har det att göra med CAD, och locka folk att spela.
SNälla, ändra trådens titel, då den inte har ett ögonblick med CAD att göra.
Du bryter ju faktiskt mot forumets regler genom att ha en tråd-titel som inte har med trådens innehåll att göra
SNälla, ändra trådens titel, då den inte har ett ögonblick med CAD att göra.
Du bryter ju faktiskt mot forumets regler genom att ha en tråd-titel som inte har med trådens innehåll att göra
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
Att försöka övertyga någon som tycker tetris är meningslöst att det är bra - det är oproduktivt.
Att försöka övertyga någon som tycker tetris är fantastiskt att det är onödigt - det är oproduktivt.
Varför fortsätter ni (båda sidor) om och om igen? Gå vidare och gör något annat bara.

Att försöka övertyga någon som tycker tetris är fantastiskt att det är onödigt - det är oproduktivt.
Varför fortsätter ni (båda sidor) om och om igen? Gå vidare och gör något annat bara.

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
Frenzy, det handlar om trådens titel, inte om tetris i sig.
Trådens titel är fullständigt felvisande, då tråden uppenbarligen handlar om att testa ett ny-skrivit spel.
Trådens titel är fullständigt felvisande, då tråden uppenbarligen handlar om att testa ett ny-skrivit spel.
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
---
Jag är fortfarande övertygad om att spel som Tetris och absolut BlockOut är väldigt bra träning för att kunna hantera 3D visualisering i CAD system,
då väldigt många papper pekar på detta.
Nu råkar diskussionen plötsligt handla om BlockOut spelet jag kodar på.
https://gamereality.se/blockout/index.php
MagI
.....
Jag är fortfarande övertygad om att spel som Tetris och absolut BlockOut är väldigt bra träning för att kunna hantera 3D visualisering i CAD system,
då väldigt många papper pekar på detta.
Nu råkar diskussionen plötsligt handla om BlockOut spelet jag kodar på.
https://gamereality.se/blockout/index.php
MagI
.....
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
Finns inga papper som pekar på det, snarare gissningar från personer som aldrig någonsin jobbat med 3D-design. Snarare är det så att CAD-systemen ökar den spatiala förmågan, dvs tvärtom, troligen har du misstolkat detta.
Uppenbarligen har du aldrig någonsin jobbat med CAD, så du saknar naturligtvis all kunskap hur det funkar, vilket jag naturligtvis tycker är helt Ok.
Vi som faktiskt jobbar med 3D-design har av naturliga skäl rätt mycket mer erfarenhet än dig, själv har jag dagligen jobbat med design i 3D-cad-system sedan 1998, så det blir rätt många timmar av konstruktion
Så 20 år, 20 timmar/vecka blir runt 16ktimmar, sedan skall man inte glömma de åren när jag satt dygnet runt, så jag har väl troligen runt 24k timmar med 3D-cad totalt.
Och nej, spatial förmåga har inget med CAD-konstruktion att göra, du gör det inte bättre, eftersom helt andra krav, som jag skrivit tidigare, är gällande.
Du gör det inte snabbare, av samma orsak.
Det spatiala tänkandet, du är ute efter, är helt och hålet inbyggt i systemen.
En bra CAD-konstruktör kan sina verktyg (dvs programvaran), har mekaniska kunskaper inom exempelvis hållfasthetslära, kan materialens beteenden, kan maskinparken och tillverkningsmetoderna mm.
Det finns inget spatialt i detta.
Så ändra trådens titel till det som den handlar om, dvs din kodning av Blockout/Tetris
Uppenbarligen har du aldrig någonsin jobbat med CAD, så du saknar naturligtvis all kunskap hur det funkar, vilket jag naturligtvis tycker är helt Ok.
Vi som faktiskt jobbar med 3D-design har av naturliga skäl rätt mycket mer erfarenhet än dig, själv har jag dagligen jobbat med design i 3D-cad-system sedan 1998, så det blir rätt många timmar av konstruktion
Så 20 år, 20 timmar/vecka blir runt 16ktimmar, sedan skall man inte glömma de åren när jag satt dygnet runt, så jag har väl troligen runt 24k timmar med 3D-cad totalt.
Och nej, spatial förmåga har inget med CAD-konstruktion att göra, du gör det inte bättre, eftersom helt andra krav, som jag skrivit tidigare, är gällande.
Du gör det inte snabbare, av samma orsak.
Det spatiala tänkandet, du är ute efter, är helt och hålet inbyggt i systemen.
En bra CAD-konstruktör kan sina verktyg (dvs programvaran), har mekaniska kunskaper inom exempelvis hållfasthetslära, kan materialens beteenden, kan maskinparken och tillverkningsmetoderna mm.
Det finns inget spatialt i detta.
Så ändra trådens titel till det som den handlar om, dvs din kodning av Blockout/Tetris
Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut
OK, nu är ni rätt långt från första inlägget.
Tror det räcker så.
LÅST
Tror det räcker så.
LÅST