davidi skrev:Min 48GX är dessvärre död. Hur som helst vill jag vill minnas att någon av piltangenterna slängde in det som var överst på stacken till ekvationseditorn. Beter sig din SX likadant?
Jag vill tacka dig davidi för ditt tips hjälpte mig att lösa problemet!
Dock var det piltangent neråt som löste biffen.
Men först fick jag bara flyttat ett litet uttryck 'sin(T)' från stacken till EW, själva det komplexa uttrycket som jag kör i plottern gick inte att flytta trots att jag tyckte jag gjorde rätt, fast jag insåg att det aldrig hamnade på stacken utan i egen editor.
Lösningen blev att jag råkat notera att man kan trycka på Var-knappen för att syna ens variabelvärden, där hade jag också råkat se att själva namnet på den plottade funktionen fanns med, så jag tryckte bara på den och vips hamnade uttrycket överst på stacken varvid jag kunde trycka piltangent neråt och efter typ en "evighet" (säg 1min) så flyttades uttrycket till EW.
Så jag tackar dig än en gång, nu blir det mycket enklare att jobba med min HP48SX
MVH/Roger
PS
Piltangent vänster hoppar till graf-fönstret vilket jag råkade märka, rätt bra funktion om man bara vill studera sina fina grafer utan att lägga till nåt, min tidigare variant var att plotta om men då måste man vara säker på att variablerna är rätt (vilket man dock kan nyttja Var-knappen till om allt är bra dokumenterat dvs).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.