Vad är skillnaden mellan en normalt öppen (NO) tryckströmbrytare med momentan funktion och en tryckströmbrytare med funktionen OFF-(ON)?
Jag trodde det var samma sak men Elfa gör skillnad på dem i sitt filter under kategorin ”taktil omkopplare”, vilket fick mig fundersam.
NO momentan funktion?
NO momentan funktion?
Senast redigerad av Diamant 17 april 2020, 14:58:45, redigerad totalt 1 gång.
Re: NO momentan funktion?
Den här strömbrytaren https://www.elfa.se/sv/taktil-omkopplar ... track=true är vad jag förstår normalt öppen och återfjädrande till det normalt öppna läget i och med den momentana funktionen? Den har alltså funktionen AV-(PÅ), dvs att knappen måste vara intryckt för att ström ska passera?
Elfa klassar nämligen inte ovan länkade strömbrytare under kategorin ”AV-(PÅ)” utan under kategorin ”momentan funktion” vilket är förvirrande.
Elfa klassar nämligen inte ovan länkade strömbrytare under kategorin ”AV-(PÅ)” utan under kategorin ”momentan funktion” vilket är förvirrande.
Glöm den där kladdiga klassningen.
Distrelec (ELFA finns inte längre) använder tillverkarnas nomenklatur rakt av, så det blir en riktigt stökig blandning.
Distrelec (ELFA finns inte längre) använder tillverkarnas nomenklatur rakt av, så det blir en riktigt stökig blandning.
Ja det är samma sak trots att den sorterad annorlunda på sidan
NO momentan är samma som AV-(PÅ).
NO momentan är samma som AV-(PÅ).