Batteridriven, trådlös lödpenna

Berätta om dina pågående projekt.
vaxfan
Inlägg: 848
Blev medlem: 6 juli 2011, 23:19:14
Ort: Stugun, Jämtland

Re: Batteridriven, trådlös lödpenna

Inlägg av vaxfan »

Jag är synnerligen imponerad av lödpennan.
När kommer den ut till försäljning? :)
Tumblebeer
Inlägg: 108
Blev medlem: 21 februari 2013, 15:00:05

Re: Batteridriven, trådlös lödpenna

Inlägg av Tumblebeer »

Som Henry skrev så ligger koden i .rar filen, med den andra koden.
Kretsschema för displayen behövs inte direkt, då det bara är att koppla ihop spi-linorna till arduinon (eller displayinterfacet, om man hellre kör det). Det är nästan exakt samma på alla touchdisplayer. Vill man se exakt hur jag har gjort det för min displaymodul så ligger det bland kommentarerna i koden.

Det är jättekul att så många uppskattar mitt bygge, och jag kan rapportera att det är den enda lödpenna jag vill använda hemma nu för tiden.

Jag håller på med en ny generation, som ska ha ungefär 5 gånger så lång batteritid, utan basstation (dock utan att bli mycket större).
När den är klar (och om den blir bra) så kommer jag nog erbjuda antingen kit eller färdiga byggen. Just nu ligger en orimligt stor det av kostnaden på basstationen, så det är nog inte så lockande att köpa en.

Jag hoppas förstås att jag vinner, men det är många bra bidrag att tävla mot. Framför allt tycker jag det är roligt att en sån här tävling uppmuntrar folk till att skriva och berätta om sina projekt.
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32514
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Batteridriven, trådlös lödpenna

Inlägg av säter »

dar303 skrev:Vinner du inte så blir jag förbannad! :)
:tumupp:
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5720
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: Batteridriven, trådlös lödpenna

Inlägg av rvl »

Henry skrev:Arduino IDE kan läsa .ino filer som SolderingIronBaseStation_2.ino vilket ju finns i rar filen och ser ut att kunna vara hela programmet för basenheten, annars vet jag inte vad du menar.
Ok tack, ja just det. Jag var bara litet "blind" och såg den inte bland alla de andra filerna.
Tumblebeer
Inlägg: 108
Blev medlem: 21 februari 2013, 15:00:05

Re: Batteridriven, trådlös lödpenna

Inlägg av Tumblebeer »

Det här projektet stod stilla rätt länge, men nu har jag en liten teaser som visar att det vaknat upp igen:

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar