Återvinning skärvätska

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Stene
Inlägg: 276
Blev medlem: 13 maj 2008, 19:21:52
Ort: Uppsala

Återvinning skärvätska

Inlägg av Stene »

Hej!
Var gör ni av skärvätskan son har blivit i dåligt skick?

Mvh Sten
JOLO725M
Inlägg: 227
Blev medlem: 5 februari 2013, 22:25:15

Re: Återvinning skärvätska

Inlägg av JOLO725M »

Vilka kvantiteter? Vi har strax över kubiken per maskin så vi ringer slambil som sedan kör det till destruktionsanläggning.
Är det småvolymer så bör du kunna tappa det i dunkar och lämna till kommunens återvinningscentral, kan vara ADR-klassat, är osäker, så kör småvolymer.
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32514
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Återvinning skärvätska

Inlägg av säter »

Häller ut den på något lämpligt ställe. :)
Användarvisningsbild
DW
Inlägg: 2497
Blev medlem: 9 september 2007, 20:34:04
Ort: Knallestaden invid Wiskan-elfven
Kontakt:

Re: Återvinning skärvätska

Inlägg av DW »

Min ena maskin har en balja på 140 liter. Jag fyllde några kärl för att få ut baljan ute i solen.
Om någon har missat det så var sommaren rykande het och efter vad jag minns så tog det 3 veckor och då återstod bara den ursprungliga rapsoljan + lite annan mumma som återvinningen fick gratis av mej.

Priset för att lämna in skärvätska skall enligt de matematiska ingenjörerna som jobbar på återvinningen vara hutlöst billigt.
Något pris kunde man inte lämna för JAG måste ringa någon stjärna på kommunen.
Lätt irriterad frågade jag om inte det ingick i deras service eftersom de tar emot vätskan men likt en som stått en meter bakom ett granatgevär i avfyringsögonblicket var personen helt okontaktbar eller lomhörd av femte graden :doubt:
Stene
Inlägg: 276
Blev medlem: 13 maj 2008, 19:21:52
Ort: Uppsala

Re: Återvinning skärvätska

Inlägg av Stene »

Jag kontaktade den lokala återvinningen här i uppsala och fick beskedet att det var bara att märka upp dunken vad den innehåller så vad det bara att lämna in det på återvinnings stationen. Mycket bra!!
Skriv svar